در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها؛

حکیم‌زاده:خدمت به دانش‌آموزان عشایری و مناطق محروم مدال افتخاری است که آموزش و پرورش به آن می‌بالد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد خدمت به دانش‌آموزان عشایری و مناطق محروم مدال افتخاری است که آموزش و پرورش به آن می‌بالد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده:خدمت به دانش‌آموزان عشایری و مناطق محروم مدال افتخاری است که آموزش و پرورش به آن می‌بالد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها که با حضور وزیر آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، اظهار کرد: دغدغه ما این است که در دوران کرونایی بتوانیم همه دانش‌آموزان را پوشش تحصیلی دهیم.

وی افزود: هرچند کار ما مدالی نیست اما هیچ مدالی برتر از خدمت به دانش‌آموز ان عشایر نیست، هر چند طی مراسمی و در سالن‌های مجلل این مدال را به ما نمی‌دهند اما خدمت به دانش‌آموزان عشایر، پیش دبستانی و ابتدایی مناطق محروم مدال افتخاری است که آموزش و پرورش به آن می‌بالد.

حکیم‌زاده با اشاره به اقدامات معاونت ابتدایی در دوران کرونا، افزود: در قالب طرح جهاد آموزشی؛ توزیع بیش از۳۰۰۰درسنامه در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان، خرید تلویزیون برای برخی خانواده‌های دانش‌آموزان بی بضاعت در قالب طرح کمک‌های مومنانه، تماس تلفنی برای رفع مشکلات درسی، حضور خودجوش و داوطلبانه معلمان در کلاس‌های درس و ... از جمله فعالیت‌های این معاونت در دوران تعطیلات کرونایی اخیر است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای پوشش تحصیلی حداکثری دانش‌آموزان در دوران کرونا به کار بست.

در ابتدای این نشست تخصصی، تعدادی از مدیران کل و همچنین معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها با ارائه گزارش از اقدامات انجام شده، مطالبات و پیشنهاداتی را نیز ارائه دادند.

تشریح عملکرد شبکه شاد در مناطق مختلف کشور، ارائه گزارش از فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی و به طورکلی اقدامات انجام شده در دوران تعطیلات کرونایی، ارائه گزارش از نحوه و میزان فعالیت‌های راهبران آموزشی، توسعه شبکه شاد، ایجاد ظرفیت‌های جدید آموزشی در فضای مجازی، توجه به مشکلات راهبران آموزشی، توجه بیش از پیش به دوره ابتدایی، استفاده صحیح از فناوری‌های نوین و تولید محتوای الکترونیکی، درخواست تشکیل شورای فراسازمانی سند تحول بنیادین، از موضوعاتی بود که معاونان آموزش ابتدایی در این نشست ارائه کردند.

مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد خود در ایام کرونایی به ارائه راهکارهایی پرداختند.

تقلیل اساسی در حوزه محتوای آموزشی دوره ابتدایی، دقت بیشتر در جذب آموزگاران، استفاده از شاد به عنوان بستری مناسب برای آموزش معلمان، تقویت راهبران آموزشی، تلاش برای ماندگاری نیروهای برجسته، تاکید بر مهارت آموزی در بستری عملیاتی، و ... از جمله نکات ارائه شده از سوی مدیران کل آموزش و پرورش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار