طرح گردشگری سد حوضیان الیگودرز در انتظار تخصیص زمین

خرم‌آباد(پانا)- نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خبر داد طرح گردشگری سد حوضیان این شهرستان پس از سه سال همچنان در انتظار تخصیص زمین است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح گردشگری سد حوضیان الیگودرز در انتظار تخصیص زمین

به گزارش ایرنا، محمد خدابخشی در جلسه بررسی طرح های وزارت راه و شهرسازی در الیگودرز با حضور وزیر افزود: سرمایه گذار این طرح دولت است که انتظار می رود تعیین و تصویب زمین آن با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای برنامه ریزی استان هرچه زودتر انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بیکاری و ایجاد آسیب های اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار، طرح گردشگری حوضیان یک موتور محرکه توسعه همه جانبه در منطقه خواهد بود.

وی تاکید کرد: نگاه وزارت راه و شهرسازی نسبت به الیگودرز به نحوی باشد که فاصله شاخص های مربوطه در این شهرستان را با میانگین کشوری کم کند، چراکه شاخص های راه و شهرسازی در الیگودرز مناسب نیست.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین مشکلات شهرهای لرستان مربوط به الیگودرز و نورآباد است ادامه داد: نگاه ویژه ای به رفع نقاط حادثه خیز، نصب روشنایی و ارتقا ایمنی جاده های این منطقه شود چراکه محرومیت تاریخی ما با اقدام عادی برطرف نمی شود.

خدابخشی با تاکید بر بازدید میدانی وزیر راه و شهرسازی ومعاونان از مناطق دوردست الیگودرز گفت: محور بزنوید و تز با ۸۰ خانوار جمعیت روستایی هنوز جاده دسترسی ندارد و۶ ماه سرد سال فاقد ارتباط می شوند.

وی با بیان اینکه محور بزنوید به دلیل زیارت مردم از امامزاده محمد بن حسن (ع) سالانه یک میلیون نفر زائر دارد، افزود: جاده الیگودرز به خان آباد مسیر دسترسی بیش از ۳۰۰ روستا و شهر های شول آباد، شاپور آباد و بخش زلقی است که آسفالت آن تاکنون خط کشی نشده است.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری در تقاطع غیرهمسطح شول آباد جان باخته اند و ۹ کیلومتر باند دوم الیگودرز - داران اکنون فعال نیست.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه برای بازدید از طرح های راه‌سازی لرستان و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه وارد الیگودرز شد.

وزیر راه و شهرسازی در شهرستان الیگودرز ابتدا از راه های این منطقه بازدید می کند ودر جلسه ای به بررسی مشکلات راه های شهرستان می پردازد.

همچنین با توجه به اینکه اسلامی وزیر معین دولت در بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی لرستان است فردا پنجشنبه صبح جلسه اقتصاد مقاومتی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

بازدید از آزادراه در دست ساخت خرم آباد - اراک، راههای روستایی پلدختر، روند بازسازی برخی مناطق سیلزده این شهرستان نیز از دیگر برنامه های کاری وزیر راه و شهرسازی در لرستان است.

همچنین قرار است قطعه چهار جاده جدید پلدختر با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شود.

طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار