میلاد نیک‌آبادی: نمی توان تئاتر را به خاطر کرونا حذف یا تعطیل کرد

تئاتر باید جریان داشته باشد

تهران (پانا) - یک کارگردان تئاتر می‌گوید که با بازگشایی تئاتر موافق بوده و حالا نیز مشغول تمرین برای روی صحنه بردن نمایش «پانک راک» است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
میلاد نیک‌آبادی:  نمی توان تئاتر را به خاطر کرونا حذف یا تعطیل کرد

میلاد نیک‌آبادی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با پانا درباره بازگشایی تئاتر گفت: «به شکل کلی با بازگشایی سالن‌ها موافقم و معتقدم تئاتر باید جریان پیدا کند زیرا نمی‌دانیم این وضعیت تا چه زمانی دامن‌گیر ما است.»
وی همچنین درباره ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد: «درواقع باید پروتکل‌ها را درست رعایت کنیم و ساز و کاری ایجاد شود که در این شرایط باز هم تئاتر سالم و سلامت اجرا شود و مشکلی برای گروه اجرا و تماشاگران پیش نیاید.»
وی ادامه داد: «اینکه تئاتر را بخواهیم حذف یا تعطیل کنیم کار مناسبی نیست زیرا چشم اندازی برای پایان زمان واقعی این ویروس نداریم. در یک بازه‌ای تصمیم گرفتیم تئاتری اجرا نکنیم اما به نظرم دیگر بیش از این نیازی نیست فرهنگ و هنر را تعطیل کنیم بلکه باید راه درست و کم‌خطر انجام آن‌ها را پیدا کنیم.»
نیک‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش درباره تئاتر آنلاین تصریح کرد: «خیلی پیگیر تئاتر آنلاین نبودم و حتی اگر بگویم اصلا چیزی ندیدم هم دورغ نیست. در این مدت فقط تئاترهای خارجی که در سایت کمپانی‌ها آپلود شده بود را تماشا کردم، در این مدت اکثر کمپانی‌های خارجی برای مردم پخش آنلاین رایگان تئاتر در نظر گرفته شده بود و بنده شخصا از این کار استقبال کردم و تعداد زیادی از اجراها را مشاهده کردم.»
وی همچنین درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: «اخیرا مشغول کارگردانی نمایشی با نام «پانک راک» هستم که نوشته سایمون استیونز است، مدتی هست که تمرین را شروع کرده‌ایم و احتمالا تمرینی طولانی در پیش خواهیم داشت. اگر شرایط مناسب باشد نیمه دوم سال نمایش را اجرا می‌کنیم اما در کل زمان اجرا به آمادگی تیمم بستگی دارد.»
نیک‌آبادی درباره نویسنده نمایشنامه تئاتر «پانک راک» بیان کرد: «سایمون استیونز سال ۱۹۷۱ در منچستر انگلستان متولد شده و پس از سال‌ها تدریس کورسِ نویسندگان جوان در تئاتر رویال کورت، در حال حاضر به‌عنوان مشاور هنری در لیریک همراسمیت مشغول است. این نویسنده در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ جوایز معتبری از جمله «اولیویه» و «تونی» را برای نگارش نمایشنامه «ماجرای عجیب سگی در شب» دریافت کرده است. او همچنین با نگارش نمایشنامه «پانک راک» در سال ۲۰۱۰ نیز نامزد دریافت جایزه تئاتر انگلستان شد.»
نیک‌آبادی پیش از این نمایش‌های «رابینسون کروزوئه»، «مده‌آ فصل دوم»، «۲۹ مهر ۹۶»، «مرکب‌خوانی چند جوان دم بخت»، «پروانه زرد روشن»، «تلخ همچون خون در رگ‌های یرما» و ... را کارگردانی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار