گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19: روند ابتلا در مازندران صعودی است

ساری (پانا) - آخرین گزارش منتشر شده کمیته اپیدمیولوژی کووید19 ضمن اینکه مازندران را همچنان جزو استان‌های با گزارش پایین در میزان بروز تجمعی موارد بیماری کووید19 معرفی کرده است، خبر از روند صعودی ابتلا در این استان نیز می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید19: روند ابتلا در مازندران صعودی است

کمیته اپیدمیولوژی کووید19 در گزارشات خود، استان‌ها را بر اساس میزان بروز تجمعی موارد بیماری به سه دسته پر گزارش، با گزارش متوسط و با گزارش پایین تقسیم می‌کند و روند بیماری در آن‌ها در جدول و نمودارهای مرتبط بررسی می‌شود.

در تحلیل روند بیماری در روزهای منتهی به ششم تیرماه در گزارش نوزدهم این کمیته آمده است که در روند کشوری بیماری، تغییرات مختصر صعودی مشاهده می‌شود. روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در هفت استان هرمزگان، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، چهارمحال و بختیاری دیده شده است. روند ثبات با تغییرات مختصر در سه استان یزد و خوزستان و البرز مشاهده شد. روند صعودی یا شروع پیک در یازده زنجان، آذربایجان غربی، ایلام، اصفهان، قزوین، فارس، خراسان رضوی، قم، گلستان، گیلان و مازندران مشاهده شد.

این گزارش می‌افزاید که به نظر می‌رسد پنج استان کرمانشاه، بوشهر، آذربایجان شرقی، سمنان و مرکزی اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. در پنج استان اردبیل، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و همدان ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه نماید.

در جدول دسته‌بندی استان‌ها، مازندران جزو استان‌های با بروز کم است.

بر اساس اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۲۲ نفر نیز در بیمارستان‌های بابل بستری شده‌اند.

در همین مدت تعداد ۵۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر ۳۸۵بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار