نگرانی‌ها از کرونا در مازندران شدت گرفت: شناسایی 88 بیمار جدید

سه شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

ساری (پانا) - با شناسایی 88 بیمار جدید مشکوک به کرونا در مازندران و بستری شدن آن‌ها در مراکز درمانی استان، نگرانی‌ها نسبت به صعودی شدن روند ابتلا به کووید19 در این استان شدت گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی‌ها از کرونا در مازندران شدت گرفت: شناسایی 88 بیمار جدید

در حالی که در آخرین آمار اعلام شده از وضعیت بیماری کووید19 در مازندران گفته شده که در مجموع در حال حاضر 405 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند، وضعیت دو شهر قرمز و وضعیت یک شهر در آستانه قرمز شدن اعلام شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دو شهر بهشهر و فریدونکنار در وضعیت قرمز (خطر بالا) قرار دارند، به این معنا که طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن (به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) بالای ۳ بوده است. شهرستان آمل نیز نزدیک به وضعیت قرمز قرار دارد.

ستاد اطلاع‌رسانی کرونا در مازندران نیز در آخرین گزارشش از شناسایی 88 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی خبر داده که 16 نفر از آنان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

همچنین72نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت فاصله گذاری اجتماعی را ضرورتی انکارناپذیر در پیشگیری از کرونا دانست که در کنار استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات، تنها راه‌های پیشگیری از ابتلا و شیوع کروناویروس است.

او تأکید کرده که افراد بدون ماسک دشمن شهروندان در دوران کرونا هستند و از شهروندان خواسته که با رعایت مسائل بهداشتی، شهرستان خود را از وضعیت قرمز دور نگه دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار