دانش‌آموزان مرزنشین، سربازان خط مقدم قدرت فرهنگی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد دانش آموزان مرزنشین سربازان خط مقدم تهاجم، تقابل و قدرت نرم فرهنگی هستند که از مرزهای فکر، اندیشه و فرهنگ این سرزمین پاسداری می کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مرزنشین، سربازان خط مقدم قدرت فرهنگی

محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان که به میزبانی شهرستان سربیشه برگزار شد؛ اظهار کرد: توانمندسازی دانش‌آموزان مرزنشین در تمامی ساحت ها می تواند آنها را در مقابل انواع تهدیدات و حمله های ضد فرهنگی عناصر نظام سلطه بیمه کند.
او ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) یاد و خاطره شهید مظلوم بهشتی و 72 تن از یاران وی را گرامی داشت و افزود: رویکرد کلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی مبتنی بر سند تحول بنیادین بوده و معطوف به نگاه صد درصد تربیتی و پرورشی است تا دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان غیور مرزنشین برای یک زندگی سعادت‌مند تربیت شوند و دانش‌آموزانی برخوردار از مهارت‌های زندگی داشته باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به رسالت های متعدد شورای اموزش و پرورش مناطق مرزی خراسان جنوبی، تصریح کرد: ارتقای بینش سیاسی، تقویت اخوت اسلامی و تعمیق هویت دینی و ملی و تلاش در تحقق عدالت آموزشی، ایجاد شرایط مناسب برای تقویت و حفظ ارزشهای فرهنگی، از مهم ترین اهداف این شورا است.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این که مدرسه به عنوان بهترین مکان تربیتی است که دانش آموزان می توانند در آن تمرین زندگی کنند؛ خاطر نشان کرد: شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی برای نیازسنجی، توسعه زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و پرورشی در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری، و ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش تشکیل می شود.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: امروز مناطق مرزی نماد همبستگی وحدت و همدلی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب است و بهترین پیام برای مخابره همبستگی و همدلی در دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری در سایه رهنمودهای رهبر انقلاب محسوب می‌شود.
او؛ کیفیت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت با هوشمند سازی و توسعه زیرساخت ها به منظور برخوردای دانش آموزان مناطق مرزی از امکانات آموزش از راه دور را لازمه برقرای عدالت آموزشی و رفع محرومیت از مدارس نوار مرزی، دانست و عنوان کرد: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی از الزامات مهم سند تحول بنیادین است که در سایه تعامل سازنده و استفاده از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی محقق می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پراکندگی جمعیت، کمبود نیروی انسانی، مشکل تردد معلمان در مسیرهای مرزی و کوچ رو را از جمله مشکلات مشترک 4 شهرستان مرزی استان برشمرد و یاد آور شد: قریب به 43 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در یک هزار و 44 آموزشگاه با 2 هزار و 854 کلاس درس شهرستان های مرزی درمیان، سربیشه، نهبندان و زیرکوه مشغول تحصیل هستند.
واقعی، خشکسالی های پیاپی، مهاجرت های بی رویه، فقر اقتصادی خانواده ها و پراکندگی بالای جمعیت را از جمله دلایل مهم کاهش نرم کلاس درس در روستاهای نوار مرز برشمرد و یاد آور شد: فرمانداران و بخشداران محترم با اطلاع رسانی و به منظور کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت خانواده ها را در مدارس زیر نرم تشویق به استفاده از ظرفیت مدارس شبانه روزی کنند.
او، ضمن تشکر از تلاش جهادی و ایثارگران معلمین نوار مرزی در ارائه خدمات آموزشی و پرورش در شرایط سخت کرونایی و تشکیل کلاس های درس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تأکید کرد: کشف، شناسایی، هدایت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان غیور مرزنشین استان یکی از رسالت های حساس و مهم معلمان است که معلمان مرزنشین با درایت و بصیرت به این مهم جامه عمل می پوشانند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تقوا، تعهد و پشتکار را سه ویژگی بارز معلمین مناطق مرزی استان دانست و خاطر نشان کرد: معلمین مناطق مرزی پاسدارانی هستند که وظیفه خطیر صیانت از مرزهای فکر، اندیشه و باورهای فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان مرزنشین را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار