صادرات ۵۱۸ میلیون دلاری منطقه آزاد ارس

تبریز(پانا) - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خبر داد ۵۱۸ میلیون دلار کالا از این منطقه به ۱۰ کشور جهان صادر شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
صادرات ۵۱۸ میلیون دلاری منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی محسن نریمان با اشاره به افزایش ۲ برابری ارزش صادارت از این منطقه در سال گذشته، افزود: این کالاها به کشور‌های آذربایجان، ترکیه، روسیه، عراق، افغانستان، گرجستان، قرقیزستان، ارمنستان، قزاقستان و چین صادر شده است.

وی افزود: صادرات ارس شامل سه بخش صادرات قطعی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی است و صادرات قطعی منطقه آزاد ارس در سال گذشته ۱۲۶ میلیون دلار بود که نسبت به صادرات ۸۶ میلیون دلاری سال ۱۳۹۷ رشد ۳۶ درصدی داشته است.

نریمان، میزان صادرات مجدد منطقه آزاد ارس در سال گذشته را ۱۴۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: صادرات مجدد منطقه آزاد ارس نسبت به صادرات مجدد ۳۰ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل از آن ۳.۸۳ برابر افزایش یافته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس، ارزش صادرات این منطقه به سرزمین اصلی در سال گذشته را ۱۵۹ میلیون دلار برشمرد و افزود: این رقم نسبت به صادرات ۱۱۴ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل از آن افزایش ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

منطقه آزاد ارس با ۵۶ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است و با جمهوری‌های ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار