مدیرکل ارشاد اسلامی خبر داد

پایان تیر؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره نمایشنامه نویسی گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تمدید فرصت شرکت در سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی با محوریت پاسداشت استاد حبیب‌الله یوسف پورسیفی تا پایان تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پایان تیر؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره نمایشنامه نویسی گیلان

به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد استان، فیروز فاضلی با اشاره به تمدید فرصت شرکت در سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی تا پایان تیرماه، اظهار کرد: اگرچه موضوع آثار آزاد است و اقتباس از داستان و رمان نیز بدون اشکال است، اما هنرجویان باید مضامینی همچون فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده و تاثیرات مدرنیسم بر زندگی را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان و استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری موفق دو دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استان در بزرگداشت استادان «یوسف فخرایی» و زنده‌یاد «فرهاد پاک‌سرشت»، افزود: امسال، سومین دوره این جشنواره با بزرگداشت استاد حبیب‌الله یوسف پورسیفی از پیشکسوتان تئاتر استان همراه است.

فاضلی، از برگزاری این دوره جشنواره در پنج مرحله و به شکل رقابتی خبر داد و تصریح کرد: در مرحله نخست و پس از صدور فراخوان جشنواره، طرح‌ها یا نمایشنامه‌ها از طریق مدیران آموزشگاه‌ها به دبیرخانه معرفی می‌شود و در مرحله بعد آثار رسیده توسط هیئتی از مدیران آموزشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و آثار برتر به دبیرخانه معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله سوم، هیئتی از سوی ستاد برگزاری جشنواره برای راهنمایی و مدیریت نویسندگان طرح‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند که نویسندگان برگزیده مرحله اول باید در طی این مرحله آثار را با راهنمایی استاد راهنما تکمیل کنند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در مرحله چهارم آثار تکمیل شده به دبیرخانه ارسال و برای ارزیابی نهایی به هیئت داوران داده می‌شود، تصریح کرد: در پایان نیز اختتامیه جشنواره با معرفی و تقدیر از برگزیدگان نهایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر، دانلود فراخوان و ثبت‌نام الکترونیک جشنواره می‌توانند به تارنمای این اداره‌کل به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

خبرنگار طاهره رفعتی

دبیر مریم قربانپور

لینک کوتاه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار