مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در مراسم کلنگ‌زنی دو مدرسه خیرساز شهرستان پاکدشت:

سالانه بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران ساخته می‌شود

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در مراسم کلنگ‌زنی دو مدرسه خیرساز شهرستان پاکدشت از ساخت سالانه بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سالانه بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران ساخته می‌شود

محمد صیدلو در حاشیه مراسم بازدید از مدارس در حال ساخت و کلنگ زنی احداث دو باب مدرسه خیرساز شهرستان پاکدشت گفت: وظیفه‌ی تربیت و آموزش یک میلیون و ۵۰ هزار دانش‌آموز شهرستانهای استان تهران بر عهده ۴۶۰۰۰ همکار فرهنگی است که در بیست و یک منطقه در حاشیه شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، که این امر با توجه به رشد بالای مهاجرپذیر بودن این استان، همواره با مشکل کمبود کلاس درس و مدرسه مواجه هستیم و این امر مشارکت خیرین مدرسه‌ساز را برای تامین این نیاز به خوبی روشن می‌سازد.

او با اشاره به اینکه با کمک و همت خیرین مدرسه ساز میانگین تراکم کلاسهای استان بصورت فزاینده بالا نرفت، افزود: با این‌حال میانگین تراکم استاندارد کشور عدد ۲۴ است که در استان ما این میانگین عدد ۳۲ است که باز نیازمند مشارکت خیرین در تامین کلاس‌های درس هستیم تا بتوانیم سالانه ۱۰۰۰ کلاس درس با افزایش رشد سالانه جمعیت احداث کنیم تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند که در چند سال گذشته این امر محقق گردید.

صیدلو در ادامه اظهار کرد: برای اینکه به میانگین کشوری برسیم نیاز به ۱۲ هزار کلاس درس هستیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مشارکت همه نهادهای ذیربط و خیرین مدرسه‌ساز است. که با توجه به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان قرار شد بخشی از این هزینه توسط دولت، بخشی به واسطه فروش املاک مازاد آموزش و پرورش و بخش دیگر توسط خیرین تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار