اجرای ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌های لرستان در بهار ۹۹

خرم آباد (پانا)- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اعلامکرد بهار امسال در قالب طرح سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای شریانی کشور ۹۰ کیلومتر از راههای استان آسفالت شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌های لرستان در بهار ۹۹

به گزارش ایرنا، عباس شرفی روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: با آغاز طرح سراسری روکش آسفالت محورهای شریانی کشور از ابتدای سال جاری، این طرح در لرستان به خوبی اجرا شد و عملکرد استان در ردیف استان های برتر قرار گرفت.

وی به اجرای روکش حفاظتی چیپ سیل در استان عنوان کرد:‌ لرستان به عنوان اولین استان، اجرای روکش حفاظتی چیپ سیل را آغاز کرد که تاکنون ۳۷ کیلومتر در محورهای دهلیج - پلدختر و خرم آباد- بیرانشهر با استفاده از این روش نوین آسفالت شده است.

وی ادامه داد: این طرح همچنان ادامه دارد و انتظار می رود تا پایان سال جاری بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محورهای استان در قالب آن آسفالت شود.

چیپ سیل، اجرای یک لایه قیر به همراه پخش یک لایه ماسه روی آن است که می تواند سطح را ضد آب و غیر قابل نفوذ کرده و به علاوه در درزگیری ترکهای با شدت کم و بازیابی ضریب اصطکاک سطحی نیز کاربرد داشته باشد.

با توجه مقرون به صرفه بودن چیپ سیل و همچنین سیاست های موجود مبنی بر حفظ راه های موجود با کمترین هزینه، خرید و اجرای پروژه های چیپ سیل توسط چیپ سیلر به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری خوب در نظر گرفته می شود.

چیپ سیل در هر زمان از عمر روسازی قابل اجرا است. دلیل اصلی استفاده از چیپ سیل روی یک سطح آسفالتی، محافظت از روسازی در برابر اثرات مخرب گرمای خورشید و رطوبت و هوا است.

طول راههای لرستان هشت هزار کیلومتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار