مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران مطرح کرد

آمادگی برای آزمایش DNA بستگان «منصوری»

تهران (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت که پزشکی قانونی استان تهران حدود ۲۰ درصد از کل خدمات پزشکی قانونی کشور را ارائه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی برای آزمایش DNA بستگان «منصوری»

به گزارش ایسنا، مهدی فروزش در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت قوه قضائیه برگزار شد ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران حدود ۲۰ درصد از کل خدمات پزشکی قانونی کشور را ارائه می‌دهد.

وی با ارائه آمار عملکرد اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در سال ۹۸ اظهار کرد: کل معاینات سرپایی در سال ۹۸، ۲۳۷ هزار ۴۳۷ مورد پرونده تشکیل شده است که نسبت به سال ۹۷ که ۲۳۷ هرار و ۸۴۰ پرونده بوده دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص آمار معاینات مربوط به نزاع گفت: ۱۲.۵ درصد در این حوزه کاهش داشته‌ایم.

فروزش در رابطه با آمار سقط جنین گفت: در سال ۹۸، هزار و ۸۷۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد نسبت به سال ۹۷ دو درصد کاهش آمار داشته است.

وی در رابطه با پرونده‌های حوزه روانپزشکی بیان کرد: تعداد پرونده‌های مورد رسیدگی در سال ۹۸، ۱۲ هزار و ۴۳۶ مورد بوده که در سال ۹۷، ۱۰ هزار ۶۴۶ مورد بوده که شاهد کاهش ۱۶.۸ درصدی هستیم.

وی در خصوص پرونده‌های متوفیات بیان کرد: کل معاینه اجسادی که در سال ۹۸ در اداره کل پزشکی قانونی تهران و در مجموعه تشخیصی آزمایشگاهی صورت گرفته ۱۲ هزار و ۸۲۹ مورد بوده که تعیین علت فوت شده‌اند و نسبت به سال ۹۷ که ۱۲ هزار و ۱۴۹ مورد بوده حدود ۵۷ درصد رشد را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به تشکیک در مرگ قاضی منصوری از «جسد» و خانواده منصوری آزمایش DNA گرفته یا اقدام دیگری انجام داده‌اید؟ گفت: سازمان پزشکی قانونی به تبع وظیفه ذاتی که دارد باید در پاسخ به استعلام مراجع قضایی کار کارشناسی انجام دهد. در حال حاضر هیچگونه استعلام از طریق مراجع قضایی در ارتباط با پرونده مورد اشاره در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران صورت نگرفته است. اگر قاعدتا استعلامی هم صورت بگیرد باید ببینیم که مفاد استعلامی و نظری که ازما خواسته شده چیست بعد بر اساس آن رسیدگی کنیم.

وی گفت: ما آمادگی داریم و برای تمام موارد در هر ساعت از شبانه روز چه این مورد چه موارد دیگر که ضرورت ایجاب کند تحت عنوان علت فوت کارشناسی انجام دهیم آمادگی داریم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در ادامه این نشست د مورد آمار کشته‌های حوادث رانندگی بیان کرد: ۱۲۴۱ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۷، ۱۳۱۹ مورد بوده و کاهش ۵.۹ درصدی در این حوزه ثبت شده است.

وی فوتی‌های مربوط به منواکسیدکربن (گازگرفتگی ) در سال ۹۷ را ۱۳۶ مورد اعلام کرد و گفت: در این حوزه کاهش ۱۹ درصدی داشته‌ایم.

فروزش افزود: آمار مربوط به متوفیات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۸، ۱۱۴۴ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷، افزایش ۲۷.۱ درصدی داشته است.

وی در رابطه با آمار حوزه‌ کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی گفت: تعداد پرونده‌های تعیین تکلیف سده در این حوزه ۷ هزارو ۳۴۵ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است.

فروزش خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های پزشکی در ۳ حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد که در حوزه قصور پزشکی ۷ هزار و ۳۴۵ مورد پرونده بوده است که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۴ و نیم درصدی داشته است وی خاطرنشان کرد حوزه کمیسیونهای پزشکی قانونی نیز در سال ۹۸ تعداد ۱۸۹۰ مورد پرونده بوده که این تعداد در سال ۹۷، ۲۳۲۱ مورد بوده که بر این اساس با کاهش آمار ۱۸.۶ درصدی مواجه هستیم.

وی در مورد بیشترین آمار پرونده‌های قصور پزشکی، گفت: بیشترین تعداد پرونده در حوزه تخصصی جراحی زنان و زایمان بوده است که تعداد آن ۴۶۶۳ مورد می‌باشد که بیشترین آمار را داشته است و از ۸۹۳ مورد پرونده تخصصی جراحی زنان و زایمان، ۳۰۴ مورد آن منجر به صدور نظر کارشناسی شده است و ۵۸۹ مورد تبرئه شدند.

فروزش در ادامه گفت: رشته دوم بیشترین تعداد شکایت رشته دندانپزشکی با ۷۳۲ مورد بوده که از این تعداد ۴۶۲ مورد قصور بودا و محکوم شدند و ۲۷۰ مورد تبرئه شدند.

همچنین سومین رشته مورد شکایت پزشکی رشته جراحی عمومی با ۶۵۱ پرونده بوده که از این تعداد ۳۰۰ مورد قصور آن به اثبات رسیده است.

وی افزود: رشته پزشکی جراحی پلاستیک با ۵۱۶ مورد جایگاه چهارم را دارد که از این تعداد۲۸۷ مورد محکوم شده‌اند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در ارائه آمار عملکرد سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ اظهار کرد: کل معاینات بالینی در این بازه زمانی ۴۸ هزارو ۵۲۶ مورد بوده که این تعداد ‌نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۱۷.۲ درصدی داشته است.

وی درباره آمار نزاع سه ماهه نخست ۹۹ خاطرنشان کرد: تعداد ۲۲ هزار و ۵۲۷ مورد بوده که نسبت به سال ۹۸ کاهش ۱۲.۵ درصدی داشته‌ایم. همچنین آمار حوزه معاینات روانپزشکی در این سه ماهه سال ۹۹، تعداد ۲ هزار و ۷۲۶ مورد کارشناسی شده و در مدت مشابه سال ۹۸، ۲۲۶۳ مورد بوده که افزایش ۲۰ درصدی معاینات پزشکی را داشته‌ایم.

فروزش در مورد تعداد متوفیات در سه ماهه اول سال ۹۹ گفت: کل معاینات اجسادی که در مجموعه کهریزک داشتیم ۲۷۵۰ مورد بود که در سال ۹۸ در مدت مشابه، ۲۷۸۹ مورد بوده است.

وی متوفیات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۹ را ۱۸۱ مورد اعلام کرد و گفت: در ایت رابطه افزایش ۴۷.۲ درصدی را شاهد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار