نشست ویدیوکنفرانس پروژه مهر منطقه ۱۶ باحضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران؛

فولادوند: تعداد نیروهای پرورشی و تربیت بدنی مدارس نسبت به سال گذشته کم نشود

تهران (پانا) - نشست پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی منطقه 16 به صورت ویدیو کنفرانس با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه16 در محل اداره کل شهر تهران و شورای معاونان اداره کل تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: تعداد نیروهای پرورشی و تربیت بدنی مدارس نسبت به سال گذشته کم نشود

فولادوند با قدردانی از زحمات کادر منطقه 16 تهران گفت: سال تحصیلی در شرایطی شروع شد که آلودگی هوا و انتخابات مجلس شورای اسلامی و در نهایت موضوع کرونا را داشتیم و این فراز و نشیب ها موجب شد تعطیلی های متعددی داشته باشیم و چرخه آموزش به کندی پیش برود. در نهایت به همت معلمان چرخه آموزش مجازی راه اندازی شد و رشادت فرهنگیان برگ زرینی در آموزش و پرورش را رقم زد.
فولادوند با اشاره به اینکه در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا فقط 25درصد از کتب درسی تدریس نشده بود، مدیران شبکه های درون مدرسه ای را راه اندازی کردند و در ادامه برنامه های سراسری آموزشی در صدا و سیما داشتیم. تعداد 2800 برنامه ضبط شد که کار بزرگی بود. در نهایت شبکه آموزش دانش آموزی "شاد" راه اندازی شد و فعالیت حدود 90 درصد مدارس شهر تهران پوشش داده شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، با اشاره به برگزاری امتحانات در نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در حوزه آزمون های پایه دوازدهم بیشترین تلاش برای حفظ سلامت دانش آموزان بوده و حدود 10میلیارد هزینه شد.
فولادوند با اشاره به بازگشایی مدارس در شهریور ماه گفت: درست است عنوان پروژه ساماندهی مهر است، اما پروژه ساماندهی تا شهریور باید به اتمام برسد.

وی گفت: ثبت نام مدارس به حوزه ابتدایی سپرده شده است و ما نظارت دقیق تری بر ثبت نام خواهیم داشت. باید حواس مان باشد تجمع اولیا نداشته باشیم.


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی بازوی مشارکتی آموزش و پرورش هستند، گفت: در موضوع مدارس غیردولتی باید سامانه سناد روزانه رصد شود تا بتوان مدیریت لازم را داشته باشیم و ثبت نام ها را مدیریت کنیم. با احتمال اینکه ممکن است محدودیت فضا در منطقه16 بوجود بیاید از مدیر این منطقه خواست تا به دو شیفت شدن مدارس هم فکر کند.
وی افزود: در منطقه 16 تراکم دانش آموزی بالایی داریم و نمی توانیم به آمار کلاس ها اضافه کنیم و باید تلاش کنیم مدارس را دو شیفت کنیم و اگر این مهم را مدیریت نکنیم به شدت تراکم دانش آموز خواهیم داشت و در این منطقه باید مدیریت فضا به جد پیگیری شود.

فولادوند با اشاره به اینکه امسال 700 نفر به تعداد دانش آموزان منطقه 16 افزوده شده است، گفت: سالها نیروهای تازه استخدام به مناطق جنوبی داده ایم وسن همکاران در مناطق شمالی و میانی بالا رفته است، از این رو تصمیم داریم سال آینده پذیرش در دیگر مناطق هم توزیع شود تا بافت سنی معلمان ما در تمامی مناطق حفظ شود.
وی افزود: در شرایطی که با کمبود نیروی انسانی در شهر تهران روبرو هستیم، حضور همکاران تمام وقت برای ساماندهی نیروی انسانی پتانسیل است و با ساعت اضافه کاری مشخص شده معلم تمام وقت، حدود 17.5 درصد به حقوق معلمان تمام وقت اضافه خواهد شد.
فولادوند گفت: 2400 نفر برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش سهمیه گرفته شده است و به همت پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی سعی می کنیم توزیع منصفانه داشته باشیم.
فولادوند در رابطه با نیروهای پرورشی و تربیت بدنی در مناطق نوزده گانه گفت: تعداد این نیروها از سال گذشته نباید کمتر شود و باید جایگزین داشته باشیم و ما در موضوع مراقبت سلامت به هیچ عنوان نیروی غیر مرتبط نباید گذاشته شود. اولویت توزیع نیروهای پرورشی و مشاوره ای و تربیت بدنی در مدارسی که پتانسیل آسیب های اجتماعی را دارند، گذاشته شود.
وی در رابطه با اهمیت شبکه شاد گفت: مدیران از این شبکه ارتباطی نهایت استفاده را ببرند و همچنین در موضوع مهم هدایت تحصیلی که در پیش است تلاش کنیم اطلاع رسانی به خوبی انجام شود تا دانش آموزان نهایت استفاده را ببرند.

در ادامه نشست پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه16 و هرکدام از معاونان اداره کل شهر تهران نکات خود را در موضوع پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی این منطقه بیان کردند.
پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 با ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این منطقه گفت: در پروژه ساماندهی نیروی انسانی پنج کارگروه داشتیم و امسال سه کارگروه به آنها اضافه شد. کارگروه سندتحول که بتوانیم کارنامه سند تحول برای دانش آموزان صادر شود. همچنین کارگروه به آفرین را داریم. باتوجه به شرایط اقتصادی موجود اولیا از نظر اقتصادی مشکل دارند و با این کارگروه معلمان خیر در حوزه کیف و کفش دانش آموزان محروم پوشش داده شوند. در نهایت کارگروه مشارکت های فراسازمانی اضافه شده است. شورایاری و شهرداری پتانسیل خوبی دارند و در این کارگروه سعی داریم مشارکت این نهادها را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار