برگزاری وبینار سومین پیش رویداد جشنواره سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی

تهران (پانا) - سومین وبینار کشوری پیش رویداد جشنواره سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی با حضور اساتید برجسته در این حوزه و به میزبانی پژوهش سرای ملاصدرا ناحیه ۴ کرج و قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی و با شرکت دانش آموزان علاقمند از٢٢ استان  کشور به مدت یک هفته به صورت مجازی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار سومین پیش رویداد جشنواره سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول و دهم رشته تجربی با حضور در این وبینارها با کارگاه های دانش آموزی پیش نیاز کار در آزمایشگاه،کار با حیوانات آزمایشگاهی،استخراج سلول بنیادی از مغز استخوان و کشت آن،پاساژ و شمارش سلول،فریز و دفریز،مهندسی بافت،کشت بافت گیاهی،مقاله نویسی و ایده یابی و اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی آشنا می شوند و در پایان دوره پس از برگزاری آزمون به برگزیدگان گواهی پایان دوره اعطا می شود.

در وبینار افتتاحیه که با سخنرانی مهریار کرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز و نایب‌ رئیس قطب، عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و محمد جواد محسنی، رئیس بخش دانش‌آموزی ستاد ترویج و توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز شد.

این وبینار شامل ۱۰ کارگاه آموزشی است که طی روزهای آینده به صورت آموزش آنلاین ارائه می شود.

همه سخنرانان به صورت مشترک ورود افتخار آفرین دانش آموزان در حوزه سلول‌های بنیادی را به عنوان یک تجربه موفق نام بردند.

کرمی ضمن بیان اقدامات قطب کشوری طی سالهای اخیر انتظارات خود را از مسئولین و دانش آموزان عنوان کردند و از دانش آموزان شرکت کننده خواستند سفیر قطب باشند و ارتباط خود را قطع نکنند.

سلطانیان این رویداد را حرکتی ارزشمند و نوین توصیف نمودند و آشنایی دانش آموزان با علوم و فناوری های سلول های بنیادی را به عنوان عامل موثری در انتخاب رشته دانشگاهی مورد توجه قرار داد.

محسنی ورود نوجوانان به عرصه سلول های بنیادی را حرکت و تدبیر مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و و وزارت آموزش و پرورش دانست که باعث کاهش سنین محققین و سریع تر شدن حرکت علمی کشور شده است.

*ستایش آل یاسین، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱٣

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار