دنیامالی، نماینده مجلس: ریاست کفاشیان بر فدراسیون فوتبال منع قانونی دارد

تهران (پانا) - یک نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: ریاست کفاشیان بر فدراسیون فوتبال منع قانونی دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دنیامالی، نماینده مجلس: ریاست کفاشیان بر فدراسیون فوتبال منع قانونی دارد

احمد دنیا مالی در گفت‌وگو با خانه ملت در واکنش به خبر بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس دهم، فعلا ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال منع قانونی دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه البته به نظر من، فدراسیون‌ها از دایره دستگاه‌های دولتی خارج بوده و سازمان عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند، گفت: این درحالیست که از منظر نهادهای نظارتی، به این دلیل که فدراسیون‌ها از منابع دولتی استفاده می‌کنند، باید در زمینه نیروی انسانی نیز از ضوابط دستگاه‌های دولتی تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که منابعی به که فدراسیون‌ها تعلق می‌گیرد، کمک از جانب دولت به فدراسیون‌ها است؛ ادامه داد: در همه جای دنیا این کمک‌ها صورت می‌گیرد ولی فدراسیون‌‎ها غیردولتی محسوب می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در عین حال معتقدم افراد بالای 60 سال که تجربه مناسبی در اداره فدراسیون‌ها دارند، می‌توانند در سمت مشاوری به رئیس فدراسیون مشاوره دهد.

احتمال اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای فدراسیون‌های ورزشی

دنیامالی، از احتمال اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان با مشورت سایر نمایندگان مجلس برای فدراسیون خبر داد و گفت: پروتکلی که در دنیا برای حضور در هیأت رئیسه مجامع وجود دارد به این شکل است که افراد تا سن 75 سالگی می‌توانند در هیأت رئیسه مجامع بین المللی حضور داشته باشند، بنابراین احتمال افزایش دامنه محدوده سنی برای ورزشی‌ها در مجلس وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس اضافه کرد: می‌توان با در نظر گرفتن تدابیری شرایطی را رقم زد که فرد باتجربه‌ای بدون اخذ دریافتی در فدراسیون، مشغول به کار شود. اما این شرایط هنوز به لحاظ قانونی فراهم نشده لذا ریاست علی کفاشیان با تمامی خدماتی که برای فوتبال داشته در حال حاضر منع قانونی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار