در راستای مبارزه با فساد:

تشکیل پرونده برای 304 مدیر متخلف در استان زنجان؛ جزئیات پرونده شورای شهر و شهرداری زنجان رسانه ای می شود

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای مبارزه با فساد 129 فقره پرونده برای 304 مدیر متخلف در استان زنجان تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل پرونده برای 304 مدیر متخلف در استان زنجان؛ جزئیات پرونده شورای شهر و شهرداری زنجان رسانه ای می شود

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای مبارزه با فساد 129 فقره پرونده برای 304 مدیر متخلف در استان زنجان تشکیل شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه ها در انعکاس موضوعات قضایی استان همیشه همراه بوده اند.

وی با اشاره به اینکه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و همیشه خود را باید بدهکار خون شهدا دانسته و زندگی خود را و بهره مندی از امنیت نسبی امروز را از برکت شهدا بدانیم، تصریح کرد: همیشه یاد و خاطره شهیدان باید زنده بماند.

وی تشریح کرد: شهیدان چراغ راهنمای ما هستند و در راه شهیدان و امام شهدا باقی و استوار بمانیم و باید همیشه و در همه احوال روح امام راحل را بزرگ بداریم.

رئیس کل دادگستری استان ابراز داشت: بهترین نعمتی که خداوند به ما بخشیده ولایتی بودن و ولایتی ماندن است و خیلی از مردم ولایتی بودن اما ولایتی نمانده اند پس بالاترین افتخار برای ما این است که همیشه در مسیر رهبری قدم برداریم و ولایتی بمانیم.

وی ضمن بزرگداشت مقام آیت الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه، ادامه داد: خدمات ارزشمند شهید بهشتی در کشور و در قوه قضائیه به گونه ای بود که وی معمار اسلامی قوه قضائیه است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه برنامه های متنوعی برای هفته قوه قضائیه امسال پیش بینی شده است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا در حداقل ها اکتفا کردیم.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با هفته قوه قضائیه در استان بالغ بر 150 برنامه در 13 حوزه قضایی اجرا خواهد شد، اضافه کرد: استفاده از بسترهای جدید فناوری های نوین در برنامه ریزی ها مد نظر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته، سال پر حادثه و از نظر اقدامات قضایی سال پر کاری بود، بسیاری از اقدامات کاری جهادی و انقلابی بوده است، افزود: اگر چه هنوز راه های نرفته زیادی در استان داریم اما اقدامات دادگستری استان قابل دفاع بوده و نسبت به دوره آماری پیشین پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه عملکرد خاص قضایی در موضوعات پرونده مردمی از جمله این موارد است که بالغ بر 243 هزار و 325 پرونده تشکیل شده است که 247 هزار فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است، ادامه داد: نرخ رسیدگی به پرونده ها از میانگین کشوری بالا بوده است.

صادقی نیارکی افزود: در سال گذشته در استان زنجان 48 هزار و 814 فقره پرونده هم از مجموع پرونده های مانده، رسیدگی شده است که بر این اساس نرخ کاهش مانده پرونده ها در استان بالا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ پرونده های وارده در محاکم خانواده 12 درصد کاهش یافته است، خاطر نشان ساخت: باید بسترهایی در جامعه فراهم کنیم تا بنیان خانواده تحکیم یابد، همچنین باید تعداد پرونده های وارده را کاهش دهیم و حجم پرونده های مانده را کاهش دهیم تا اطاله دادرسی کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ما توانسته ایم موجودی استان در مانده اول سال به آخر سال در میزان پرونده ها را 8 درصد کاهش دهیم، اظهار داشت: 3 هزار و 657 پرونده از موجودی استان کم شده که این یک اقدام جهادی است.

وی از کاهش یک درصدی نقض آرا در سال 98 نسبت به سال 97 خبر داد و گفت: تعداد آرای نقض شده در سال گذشته یک هزار و 966 فقره بوده است.

صادقی نیارکی اذعان کرد: در این راستا باید به نقطه ای برسیم که هم رسیدگی ها در دادگستری به روز باشد و هم رسیدگی ها به نحوی باشد که طرفین دعوا و مردم قانع شوند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای اتقان ارا، باید میزان اعتراض ها را کاهش دهیم و تصمیمات ما برای مردم مورد پذیرش باشد، تصریح کرد: تعداد پرونده های قدیمی استان 9 هزار و 971 فقره در سال گذشته بوده است که در این زمینه کاهش 81 درصدی را نسبت به سال 97 تجربه کرده ایم.

رئیس کل دادگستری استان گفت: همچنین میزان پرونده های معوق و قدیمی در اسفندماه سال گذشته نسبت به شهریورماه همان سال، کاهش 64 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در بین پرونده های معوق، پرونده 10 ساله هم وجود داشت، ادامه داد: همچنین پرونده هایی نسبت به یک سری افراد خاص بود که مورد رسیدگی قرار گرفتند، ما با این رفتار خواستیم جامعه را به این باور برسانیم که در اجرای عدالت فرد و جریان و وابستگی و قدرت و ثروت تاثیری در رسیدگی ما ندارد و ما از عدالت امام علی (ع) الگو می‌گیریم.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه متوسط زمان رسیدگی در شعب دادگستری استان زنجان کاهش زیادی داشته است، افزود: شعب بازپرسی ما استاندارد های لازم را نداشت و ما این شعب را به استاندارد رساندیم.

وی با بیان اینکه امروزه در دادگاه های حقوقی ما زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش یافته است و نهایتا 89 روز است، یادآور شد: در زمینه استفاده از مجازات های جایگزین حبس، در استان زنجان یک هزار درصد رشد داشتیم و 720 مورد حکم در این راستا صادر شده است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه این مجازات ها در اجرای عدالت بسیار اثرگذار بوده است، نسخه شفا بخش ایجاد امنیت حبس نیست بلکه مجازات های جایگزین حبس است، گفت: در بخش ابلاغ های الکترونیک نیز، 85 درصد از ابلاغ ها طی اسفندماه سال گذشته در استان زنجان به صورت الکترونیک بوده است که در دنیا جزو کشورهای پیشرو در زمینه ابلاغ الکترونیک هستیم.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری در زمینه ابلاغ الکترونیک 82 درصد است اما استان زنجان بالای میانگین کشور است، ادامه داد: استان زنجان در زمینه شورای حل اختلاف جز شوراهای حل اختلاف برتر کشور است.

رئیس دادگستری استان با بیان اینکه 34 درصد از پرونده های شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می شود، اظهار داشت: طی سال گذشته هشت مورد از زندان های استان بازدید شده است، همچنین 37 مورد بازدید از حوزه های قضایی استان داشتیم.

وی تعداد ملاقات های مردمی را در سال گذشته 3 هزار و 309 مورد اعلام کرد و گفت: شامل دیدارهای چهره به چهره می‌شود.

نیارکی افزود: ما 18 درصد کاهش در جمعیت کیفری زندان در سال گذشته داشتیم و حتی یک نفر به خاطر مهریه در زندان نیست همچنین علی رغم افزایش رسیدگی ها، میزان ورودی به زندان 15 درصد کاهش یافته است.

وی از نصب 187 مورد پابند الکترونیکی در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: در این رابطه رتبه دوم کشوری را در استفاده از این ابزار داریم.

رئیس دادگستری استان گفت: با توجه به شیوع کرونا، الان اکثر دادگاه ها به صورت ویدیو کنفرانس و الکترونیکی برگزار می شود و فرد زندانی به دادگاه آورده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: از سویی دادگاه تمام الکترونیک در سال جاری در هشت شعبه استان زنجان راه اندازی شده است و در این راستا جزو استان های اول کشور هستیم.

نیارکی ادامه داد: طی سال جاری در جشن گلریزان بالغ بر 25 میلیارد و 551 میلیون و 573 هزار ریال کمک های نقدی جمع آوری شده است، افزود: این میزان کمک مردمی جای قدردانی بالایی دارد و بر این اساس 179 نفر زندانی از محل کمک های مردمی در استان زنجان آزاد شده اند.

وی افزود: بالا بودن خشونت و طلاق جز مسائلی بود که در استان مطرح شده بود اما خشونت در استان به صورت قابل توجهی کنترل شده است.

نیارکی با اشاره به اینکه همچنین در زمینه طلاق در استان با کاهش 24 درصدی مواجه هستیم، ادامه داد: میزان ورودی پرونده های طلاق هم 33 درصد پس از راه اندازی تصمیم کاهش پیدا کرده است.

*افزایش 43 درصدی جرائم سایبری در استان زنجان

وی با اشاره به کاهش 35 درصدی قتل و کاهش 29 درصدی تجاوز به عنف در استان زنجان، گفت: افزایش 43 درصدی جرایم سایبری را داشتیم.

رئیس دادگستری استان ادامه داد: در سال 98 اقداماتی هم در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گرفت و چهار واحد کاملا تعطیل شده دوباره وارد چرخه تولید شدند که برای 400 نفر هم فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه مبارزه با فساد هم 129 فقره پرونده برای 304 مدیر متخلف در استان زنجان تشکیل شد، افزود: مناقصه بزرگ سبزه میدان ابطال و 42 میلیارد تومان صرفه جویی شد، همچنین به پرونده شهردار و شورای شهر به اتهام اختلاس و ارتشاء رسیدگی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار