برگزاری مراسم در خانه‌باغ‌های مهاباد ممنوع اعلام شد

ارومیه (پانا) - رییس مرکز بهداشت مهاباد اعلام کرد برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در خانه‌باغ‌های این شهرستان ممنوع بوده و در صورت مشاهده طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم در خانه‌باغ‌های مهاباد ممنوع اعلام شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت مهاباد، قاسم امینی با بیان اینکه مهاباد در وضعیت بحرانی در برابر بیماری کرونا قرار دارد، افزود: از عمده دلایل بروز پیک جدید بیماری کرونا در سطح این شهرستان، برگزاری مراسم‌ عروسی و ترحیم است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی ادامه داد: هرگونه تجمع و مراسم به عنوان عاملی خطرناک در اشاعه بیماری کرونا و مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی تلقی خواهد شد و شبکه بهداشت و درمان به عنوان حافظ سلامت عمومی جامعه و در هماهنگی کامل با ریاست ستاد بحران شهرستان و مطابق دستورالعمل ستاد کشوری کنترل کرونا برگزاری این مراسم‌ را ممنوع کرده است.

رییس مرکز بهداشت مهاباد اظهار کرد: بر همین اساس هر گونه تجمع و دورهمی تخلف بوده و در صورت مشاهده و گزارش برگزاری مراسم که موجب ازدحام انسانی را فراهم آورد (اعم از انباری و خانه‌باغ) نسبت به تعطیلی محل و معرفی عامل یا عاملان مراسم به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

امینی از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از برگزاری مراسم‌هایی از این دست و یا هرگونه اقدام مغایر با دستورالعمل‌های کشوری، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ و یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: امروز اولویت اصلی مسوولان بهداشت، نجات جان شهروندان و جلوگیری از همه‌گیر شدن این بیماری است که نیاز بوده مردم نیز ما را در این امر یاری دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت هم‌اکنون به هشدار مقابله با کرونا رسیده و روزانه شاهد افزایش قابل توجه این بیماری در سطح این شهرستان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار