هیلاری کلینتون خطاب به ترامپ: ساکت و بی سر و صدا برو گم شو!

تهران (پانا) - وزیر پیشین امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر وجود بی عدالتی نژادی در نظام حاکم بر این کشور گفت این بی عدالتی هم در دستگاه پلیس و هم در دیگر نهاد‌های آمریکا وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هیلاری کلینتون خطاب به ترامپ: ساکت و بی سر و صدا برو گم شو!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نامزد پیشین ریاست جمهوری و وزیر پیشین امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر وجود بی عدالتی نژادی در نظام حاکم بر این کشور گفت این بی عدالتی هم در دستگاه پلیس و هم در دیگر نهاد‌های آمریکا وجود دارد.
هیلاری کلینتون در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به قتل‌های هولناکی اشاره کرد که به دست پلیس آمریکا اتفاق می‌افتد و افزود: «متاسفانه پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ و نظام مدیریتی که به واسطه آن در کشور حاکم شد، باید مجموعه‌ای از قتل‌های هولناک و ترسناک اتفاق می‌افتاد تا توجه اکثریت مردم به نیاز واقعی به تغییر در کشور احساس شود.»

کلینتون از نارواداری و تحمل ناپذیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در برابر اعتراض‌های مردمی انتقاد کرد و گفت: «اعتراض‌های خشونت آمیز را نباید تحمل کرد و سیاست تسامح در برابرشان در پیش گرفت، اما میلیون‌ها نفری که در طول چند هفته گذشته به خیابان‌ها آمدند تا مسالمت آمیز اعتراض کنند، نیت خشونت نداشتند. معترضانی که ترامپ تلاش کرد آنان را گردنکش و یاغی معرفی کند، همان‌هایی بودند که او به ارتش دستور داد از میدان روبروی کاخ سفید پاکسازی شان کنند. آن‌ها کاملا مسالمت آمیز تظاهرات می‌کردند، اما ترامپ مثل همیشه تلاش کرد آنان را افرادی یاغی و سرکش معرفی کند. این در حالی بود که گروهی بسیار کوچک - در حد چند نفر - می‌خواستند از این رویداد غم انگیز سوء استفاده کنند و به غارتگری، سرقت و آشوب دامن بزنند. ترامپ می‌خواست میلیون‌ها معترض صلح جو، منظم و عاقل را با آن گروه چند نفری یکسان معرفی کند. او می‌خواست از این رویداد برای عکس یادگاری گرفتن با کتابی (انجیل) استفاده کند که هرگز آن را نخوانده است.»
کلینتون در پاسخ به ادعای ترامپ که گفته است انجیل یکی از کتاب‌های مورد علاقه اوست گفت: او حتی نمی‌تواند یک مورد از محتوای این کتاب بگوید. الگوی رفتاری او بدین شکل است. او تلاش کرده است مسیحیت و انجیل را به سود خود مصادره کند. این رفتار آخر ریاکاری و دورویی است.
هیلاری کلینتون گفت تمام تلاشش را کرده است تا در زمینه شخصیت و ویژگی‌های ترامپ به مردم آمریکا هشدار بدهد، اما پس از بی نتیجه ماندن هشدارها، همچون بسیاری از مردم آمریکا، ابراز امیدواری کرده است که «ترامپ بتواند زمام امور را به دست بگیرد و به آن بدی که ترسش را داشتم نباشد؛ این را از رفتار ناپسندی که در تبلیغات انتخاباتی از خود بروز داد پی برده بودم؛ متاسفانه او حتی بدتر از این ظاهر شد و بحران بیماری کووید-۱۹ واقعا ناکامی‌های پی در پی او را در دوران ریاست جمهوری تصدیق می‌کند.»
هیلاری کلینتون گفت اطمینان دارد جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا برنده خواهد شد، زیرا کشور ما و در واقع دنیا به شدت نیاز دارد تغییری در ریاست جمهوری آمریکا اتفاق بیافتد.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه پیامی برای دونالد ترامپ دارید، گفت: «فقط ساکت و بی سر و صدا، برو گم شو! تشکر می‌کنم؛ برگرد برو دنبال بازی گلف یا هر کاری که دوست داری؛ دست از سر کشور ما بردار!»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار