سخنگوی وزارت خارجه روسیه: هیچ دلیلی بر دست داشتن ایران در حمله به آرامکو وجود ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری ادعای دبیرکل سازمان ملل مبنی بر دست داشتن ایران در حمله سال گذشته به تأسیسات آرامکو در عربستان را رد کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: هیچ دلیلی بر دست داشتن ایران در حمله به آرامکو وجود ندارد

به گزارش شفقنا، «ماریا زاخاروا» در این خصوص گفت که گزارش دبیرکل سازمان ملل هیچ دلیل قانع کننده‌ای مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله ندارد.

او افزود: «در بین دلایلی که گمان کرده‌اند غیر قابل رد است، آمده که بر روی موشک‌ها به لغت فارسی نوشته شده بود و این ما را یاد موارد بسیاری می‌اندازد که صرفا با توسل به استفاده از یک زبان خاص اتهامات دروغین به کشورها وارد شده و از سوی دیگر آیا کارشناسان به این فکر کرده‌اند که تمامی این نوشته‌ها از سوی کسانی انجام شده که سعی دارند ایران را گناهکار جلوه دهند؟»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: «اما چیزی که باعث نگرانی است، این است که بخشی از دلایل علیه ایران در پی توقیف کشتی‌ها در آب‌های آزاد به دست نیروهای دریایی آمریکا و استرالیا به دست آمده و در گزارش سازمان ملل هیچ اشاره‌ای به این گونه اقدامات آمریکا که به مثابه دزدی دریایی و خلاف قوانین بین‌المللی است، نشده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در گزارشی مدعی شد که موشک‌های کروز که در آگوست ۲۰۱۹ تأسیسات شرکت نفتی آرامکو را هدف قرار دادند، ایرانی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار