در دیدار با مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی؛

حاجی میرزایی اعلام کرد: ورود به عرصه مدرسه سازی حتی با یک آجر

کمک به مدرسه سازی خدمتی ابدی است

تهران ( پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان خراسان شمالی ضمن افتتاح یک پروژه ورزشی در شهرستان اسفراین، در دیدار با مجمع خیرین مدرسه ساز استان با اشاره به اهمیت توجه به تعلیم و تربیت آینده سازان در پیشرفت کشور تاکید کرد کسانی که در امر آموزش سرمایه گذاری می کنند در خدمتی ابدی وارد شدند.

کد مطلب: ۱۰۹۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی اعلام کرد: ورود به عرصه مدرسه سازی حتی با یک آجر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، محسن حاجی میرزایی در دیدار مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی که عصر امروز در محل فرمانداری اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از خدماتی که ما انجام می دهیم مشمول مرور زمان است تا ثمر داشته باشد و کسانی که در امر آموزش سرمایه گذاری می کنند در خدمتی ابدی وارد شوند.

وی ادامه داد: هر مدرسه ممکن است از لحاظ فضای فیزیکی فرسوده شود، اما خیرین مدرسه ساز به دلیل آنکه روی معرفت آدمی سرمایه گذاری می کنند، خدمتی ماندگار بر جای گذاشتند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هر کسی که برای پیشرفت و تعالی یک جامعه زحمت می کشد می تواند مسیرهای مختلفی برای پیشرفت جامعه انتخاب کند و با اطمینان می گوییم هیچ مسیری مطمئن تر از مسیر آگاهی و توانمندی نیست؛ بزگترین سرمایه جامعه چاه های نفت و جاده‌های آن نیست، بلکه آدم هایی است که در آن جامعه زندگی می کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم شرایط زندگی تغییر کند باید روی آگاهی جامعه سرمایه گذاری شود، گفت: خیرین این مسیر را انتخاب کردند و اقدام نیک آنها جای تجلیل دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات نوسازی مدارس در سه سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: در حمایت از خیرین مدرسه ساز دولت اعتباراتی اختصاص داده است که رقم آن برای امسال بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است که این رقم در سال ۹۸، یک هزار میلیارد تومان بود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اولویت ما بر این است که مناطق محروم را مورد توجه جدی قرار دهیم و متوسط فضای آموزشی در کشور ۵/۲ من مربع است و این رقم برای خراسان شمالی ۶/۹ مترمربع بر آورد شده است.

حاجی میرزایی به طرح آجر به آجر اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه در فرهنگ جامعه ایرانی اشتیاق به مشارکت در کارهای خیر و به ویژه مدرسه سازی بسیار است و با اجرای این طرح هرکس می تواند ولو با یک آجر در این عرصه فعالیت داشته باشد.

وی افزود: اگر به قصه کسانی که وارد کار مدرسه سازی شدند توجه کنیم می بینیم که رویدادی آنها را به این سمت سوق داده است و تمام همت خود را در عرصه مدرسه سازی به کار می گیرند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: برای پیشرفت یک جامعه به چنین روحیه ای نیاز داریم که با هر توانی قصد مشارکت در کارها وجود داشته باشد.

حاجی میرزایی بیان کرد: به برکت سفر مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در این استان داشتیم و شاهد ساخت و ساز ۴۲ فضای آموزشی، فضاهای متعدد ورزشی، کانون پرورشی و فکری و چندین هنرستان هستیم.

در این جلسه اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم به تبیین چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای عرصه مدرسه سازی در این استان از جمله موضوع تغییر نام مدارس خیرساز پرداختند.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش یک پروژه ورزشی شامل استخر و باشگاه ورزشی را در اسفراین افتتاح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار