آیت اله دژکام: تبیین فعالیت‌های آموزش و پرورش استان فارس نیازمند پیوست رسانه‌ای است

شیراز (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز ضمن تمجید از فعالیت‌های آموزش و پرورش ومعلمان خصوصا" درایام کروناویروس، گفت باید فعالیت‌های آموزش و پرورش استان پیوست رسانه‌ای داشته باشد تا با نگاه زیباشناختی برای مخاطبین جامعه بیان شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آیت اله دژکام: تبیین فعالیت‌های آموزش و پرورش استان فارس نیازمند پیوست رسانه‌ای است

آیت الله دژکام درکمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان فارس گفت: در گذشته در شکل سنتی برای تبیین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، به دلیل ارتباط چهره به چهره و فضای اجرای این فعالیت‌ها و داشتن رسانه‌های قوی و کارآمد کمتر به فضای مجازی، ارتباطات رسانه‌ای و طراحی و تولید کارهای هنری توجه داشته ایم.

او افزود: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش قابل توجهی از این توانمندی‌های سنتی رسانه‌ای را از دست داده‌ایم و به همین منظور باید بیشتر به سمت فضای مجازی و بهره گیری از تکنولوژی روز پیش رویم که این امر موجب می شود تا علاوه بر مخاطبین همیشگی که دانش آموزان و مربیان ما هستند، مخاطبین دیگری را نیز چه در داخل و چه در خارج از کشور که قبلا به آنها دسترسی نداشته ایم، از این طریق در اختیار بگیریم.

آیت الله دژکام افزود: اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که در موضوع ایجاد تمدن نوین اسلامی و رقابت بین تمدن‌ها، علاوه بر مخاطبین اصلی خود باید سایر افراد همچون غیر مسلمانان را نیز پوشش دهیم و به این موضوع به شکل جهانی نگاه کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: به منظور بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای صدا و سیمای استان در تبیین فعالیت‌های انجام شده سازمان و نهادها، باید به توانمندی‌های خود سازمان تکیه کرد و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مالی، انسانی، هنری و ...، نسبت به تهیه پیوست رسانه‌ای برای ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده اقدام کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در مورد نحوه عملکرد آموزش و پرورش فارس در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس، آنچه شاهد بودیم این است که مجموعه کارهای آموزشی تعطیل نشد و روند آموزش ادامه داشت که جای قدردانی دارد و باید سعی شود تا در صورت تداوم این شرایط در کشور، برای سال تحصیلی آینده نیز این روند تقویت شده و ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت های فرهنگی و آموزشی مدارس، گفت: یکی از راه کارهایی که می تواند از تاثیر منفی این امر بر روند فعالیت های آموزشی و تربیتی بکاهد، انجام این فعالیت ها در قالب گروه های کوچک است تا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، ارتباط چهره به چهره مربی و متربی نیز حفظ می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه" گروه های کوچک از سطح کار آموزشی و تربیتی بالاتری برخوردار هستند" افزود: در این فرایند باید از تکنولوژی های روز و فضای مجازی نیز استفاده کرد و تلاش شود تا ارتباط حضوری معلم و شاگرد قطع نشود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تدوین بسته آموزشی برای مدارس امین ،گفت: در تدوین این بسته آموزشی باید مسائل آموزشی و تربیتی در کنار هم دیده شود و به نحوی باشد که هم ناظر بر آموزش باشد و هم تربیت.

آیت الله دژکام با طرح مدل آموزشی تربیتی برگرفته از نظرات مرحوم آیت الله شاه آبادی برای اجرا در مدارس امین استان ،به عنوان یک الگوی کشوری ،گفت: این مدل تربیتی و روش آموزشی به روز شده و برای تبیین آن نیازاست تا مربیان مدارس امین در قالب یک دوره آموزشی ضمن خدمت، با این مدل آشنا شوند.

در این جلسه روسای سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه، حوزه علمیه و اتحادیه انجمن اسلامی استان نیز حضور داشتند که ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود، در مورد پی گیری اجرای مصوبات این کمیته نیز اعلام همکاری کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار