با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

همایش تجلیل از طلایه داران تربیت منطقه آب پخش برگزار شد

آب پخش(بوشهر)_ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت از طریق فضای مجازی و بستر رسانه ای استان و شبکه های اجتماعی موجود فعالیت های پرورشی و فرهنگی در شبکه بزرگ دانش آموزی برنامه ریزی و اجرا شود .

کد مطلب: ۱۰۹۰۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از طلایه داران تربیت منطقه آب پخش برگزار شد

صبح امروز با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، رئیس ادارت فرهنگی تربیتی و اردوها ، امور تربیتی، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش همایش تجلیل از طلایه داران تربیت در سالن اجتماعات برگزار گردید.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارکرد : با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، حوزه معاونت پرورشی با رویکرد مدرسه محوری و تمرکز بر مربی پرورشی و استفاده از ظرفیت معلمان مدارس و هسته های مشاوره مناطق برنامه ریزی های متعددی را انجام داده است .

سید حسن لواسانی گفت : از طریق فضای مجازی و بستر رسانه ای استان و شبکه های اجتماعی موجود فعالیت های پرورشی و فرهنگی در شبکه بزرگ دانش آموزی برنامه ریزی و اجرا شود چرا که مدرسه تعطیل می شود اما تربیت هرگز از جریان نخواهد افتاد.

لواسانی خاطر نشان کرد: در دنیای کنونی فعالیت های پرورشی در مدارس برای تربیت دانش آموزان انجام می شود و تفکر غالب آن است که این فعالیت ها به تربیت دینی و اخلاقی می انجامد. هدف این پژوهش آسیب شناسی این فعالیت هاست که می تواند راه را برای برنامه ریزان و مسئولان روشن کند .

وی بیان داشت: جایگاه واقعی بخش آب پخش بالاتراز موقعیت فعلی می باشد و اگر همگرایی بیشتری باشد قطعا می تواند شاهد پیشرفت بیشتری در منطقه آب پخش باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش آب پخش نیز ضمن خوش آمدگویی گفت: رساندن دانش آموزان به مراتب حیات طیبه از رسالت مهم مربیان نهاد امور تربیتی است.

اکرم پاپری اظهار کرد: مربی پرورشی باید در این قلب پاک و آماده، بهترین بذرهای اخلاقی را به پاشد . وی حرکت در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را شرط رسیدن به اهداف والای نظام تعلیم و تربیت دانست و بر مطالعه ی سند و عملیاتی نمودن آن تأکید نمود .

پاپری اضافه کرد: همه معلمین باید تربیتی باشند زیرا مربی تربیتی باید رصد کننده، مدیر وبرنامه ریز فعالیت های تربیتی باشد، وتلاش کند با کمک دیگر معلمین امر تربیت را تسهیل و برای رسیدن به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های دینی اقدام کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش گفت : با پیگیری های که با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر داشته ایم توانستیم مرکز مشاوره ای را جهت استفاده همکاران و دانش آموزان احداث و راه اندازی نماییم و تفاوت چشم گیری با دیگر شهرستان و مناطق استان دارا می باشد و در حال حاضر با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا مشاورین مرکز جهت راهنمایی از طریق فضای مجازی مشغول به کار می باشند.

علی صمصامی بیان داشت: در سال گذشته هماهنگی های جهت برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و نیز قرآن و عترت انجام شد که در بخش های مختلف در مرحله کشوری دانش آموزان منطقه آب پخش رتبه های کشوری را به دست آوردند و برای سال آینده به نوع بهتری این مسابقات را برگزار خواهیم نمود.

صمصامی گفت : با توجه به اینکه منطقه آب پخش جمعیت بالای دانش آموزی را داراست نیازمند مراکز کانون فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن و مخصوصا اردوگاه دانش آموزی می باشد که در حال حاضر برنامه های را جهت بهبود فضا ی آن به کار گرفته ایم اما با توجه به شرایط فعلی ادامه کار میسر نیست و در اینجا همت مسئولین منطقه و استان جهت استفاده هرچه بیشتر از این امکانات را طلب می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دارالقرآن منطقه به دلیل نبود ساختمان مناسب در ساختمانی اجاره ای قرار دارد و کانون فرهنگی و تربیتی نیز نیازمند زیر ساخت های مناسب جهت استفاده دانش آموزان و همکاران می باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش گفت: در سال گذشته موفق به تاسیس گروه سرود فرهنگیان شده ایم که خوشبختانه موفق به کسب رتبه اول استانی و رتبه کشوری نیز شده اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار