معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

بازرسی سختگیرانه کرونایی از آرایشگاه های گیلان

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از تشدید بازرسی از آرایشگاه ها خبر داد و یادآور شد چک لیست های بهداشتی برای آرایشگاه ها با سختگیری بیشتری بررسی و نظارت می شود و حتی یک تخلف می تواند منجر به تعطیلی و جریمه آرایشگران شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بازرسی سختگیرانه کرونایی از آرایشگاه های گیلان

به گزارش ایسنا، آبتین حیدرزاده با اشاره به وجود اپیدمی کرونا در جامعه، اظهار کرد: مهم است صنوفی که در ارتباط با مردم هستند، نکات بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.

وی آرایشگاه ها را یکی از صنوف بسیار حساس در بخش انتقال بیماری کرونا دانست و افزود: شکل انتقال کروناویروس به صورت تنفسی بوده و حتی از طریق قطرات ریز تنفسی در هنگام صحبت کردن منتشر می شود و می تواند با کمک مخاط چشم و بینی و دهان وارد بدن طرف مقابل شود و او را آلوده کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از فعالان صنف آرایشگری خواست حتما به صورت مداوم از ماسک و دستکش استفاده کنند و گفت: رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن وسائل مورد استفاده در آرایشگاه هم به سلامت آرایشگران کمک می کند و هم مانع از انتقال عفونت احتمالی از این افراد به افراد مراجعه کننده می شود.

حیدرزاده، از تشدید بازرسی از آرایشگاه ها خبر داد و یادآور شد: چک لیست های بهداشتی برای آرایشگاه ها با سختگیری بیشتری بررسی و نظارت می شود و حتی یک تخلف می تواند منجر به تعطیلی و جریمه آرایشگران شود.

وی با بیان اینکه پیگیری و بیماریابی کرونایی در سطح جامعه انجام می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه به ازای هر یک میلیون نفر، ۱۵۰ نفر تست می شوند، زیرا افراد زیادی هستند که می توانند ناقل کرونا باشند، اما هیچگونه علامتی نداشته باشند و یا علائم خفیف بروز دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار