آئین افتتاحیه طرح نماد در استان یزد

یزد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد اعلام کرد طرح نماد یکی از موثرترین، پویاترین و موفق ترین طرح‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آئین افتتاحیه طرح نماد در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ "عباسعلی دانافر" در مراسم افتتاحیه طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) این طرح را یکی از موثرترین، پویاترین و موفق ترین طرح‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و بر ضرورت همکاری و تعامل همه دستگاه ها و نهادها تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، راهبرد اصلی و محوری آموزش و پرورش در سالهای اخیر را اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: پیش فرض این سند ناکارآمدی نظام آموزشی موجود و عدم توانمندی آن در جامعه پذیر کردن و آماده کردن کودکان و نوجوانان جهت تحولات محیطی و نیازهای امروز و فردای جامعه است.

"عباسعلی دانافر" بیان کرد: صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت در اجرای بخش های عمده سند تحول بنیادین خوش‌بین نیستند.

وی گفت: این سند به دنبال تربیت متوازن دانش آموزان در ساحت های 6 گانه است و یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزانی خلاق، مشارکت جو، مسئولیت‌پذیر، باتقوا، خدامحور، دین مدار ، توانمند، اهل مدارا و گفتگو، دارای مهارت های هنری، فنی، اجتماعی و شاد و با نشاط است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد: اجرای سند تحول بنیادین فقط برعهده آموزش پرورش نیست و افزون بر 40 دستگاه در این زمینه باید همکاری کنند و آموزش پرورش به تنهایی نمی تواند این سند را اجرا کند و در این زمینه نیاز به یک عزم جدی داریم.

این مقام مسئول افزود: استان یزد یکی از استانهای پیشرو در زمینه گفتمان سازی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین است و نهضتی را تحت عنوان نهضت تبیین سند تحول با حضور تاثیرگذاران حوزه تعلیم و تربیت راه اندازی کرده است و در این راستا نیازمند به جلب همکاری و مشارکت حداکثری سایر سازمان ها و نهادها هستیم.

دانافر خاطر نشان کرد: مفاهیم سند باید ساده سازی شود و به صورت ملموس و عینی در آید تا نتایج اجرایی شدن آن را همه احساس و درک کنند.

وی دو چالش پیشروی اجرایی شدن سند را قابل فهم کردن برای عموم و دیگری مشخص کردن حوزه مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها عنوان کرد.

دانافر دو رویکرد مربوط به حوزه پرورشی را تعلیم و تربیت تمام ساحتی، یعنی رشد در تمام ساحت های تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و زیبایی شناختی و هنری و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی نام برد و گفت: یکی از مهمترین مسائل کشور در حال حاضر مسئله آسیب های اجتماعی است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بر اساس مطالعات انجام شده یک درصد دانش‌آموزان کشور دچار آسیب های اجتماعی هستند و حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد دانش آموزان نیازمند حمایت جهت آموزش و ارتقاء مهارت های اجتماعی هستند که در صورت عدم حمایت، وارد رفتارهای پرخطر شده و سلامت آنها به خطر می‌افتد.

وی اظهار کرد: همه دانش آموزان نیاز به مراقبت های پیشگیرانه در برابر آسیب های اجتماعی دارند و این موضوع بسیار جدی است که طرح نماد یکی از موثرترین، پویاترین و موفق ترین طرح های شناسایی، غربالگری و درمان دانش‌آموزان دچار آسیب های اجتماعی است.

دانافر همراهی ۱۴ سازمان، دستگاه و نهاد را در اجرای هر چه بهتر این طرح ضروری دانست و خواستار حمایت همه جانبه جهت ایفای نقش مطلوب همه دستگاه های اجرایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار