اجرای تئاتر خیابانی در گیلان جان گرفت

رشت ( پانا) - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد تعطیلی ۱۰۸ روزه تئاتر در شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا، با آغاز اجرای نمایش‌های خیابانی در استان به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۰۸۹۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای تئاتر خیابانی در گیلان جان گرفت

به گزارش ایرنا، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان گفت: آغاز اجراهای تئاتر خیابانی با شعار «من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا» در تهران و چند استان دیگر، پایانی بر تعطیلی قریب به چهار ماهه اجراهای زنده در شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا است.
سید امیر مصباح اظهار کرد: در استان گیلان، ٧٠ اجرا توسط هفت گروه در شهرهای رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه میزبان علاقمندان به هنر تئاتر خیابانی هستند.
وی ادامه داد: هیاهو، نویسنده و کارگردان: ساحل احمد دوست، سین مثل سرباز، نویسنده و کارگردان: احمد نیک‌قلب، دردسر رفتگر، نویسنده و کارگردان: محمد جعفری‌لفوت، به من دست نزن، نویسنده و کارگردان: امیر حامد، عروس باران، نویسنده و کارگردان: محمود فرضی‌نژاد، حکم جلب، نویسنده و کارگردان: هومن میرمعنوی و زندگی با طعم پپرونی، نویسنده و کارگردان: آرزو علیپور، نمایش هایی هستند که در سه شهر یادشده به اجرا در می آیند.
اجرای خیابانی (Street performance) گونه‌ای از هنرهای نمایشی است که از متن اقشار مختلف اجتماع برخاسته و با توجه به انگیزه‌های بروز و ظهور آن، همواره کارکردهای مختلفی از جمله اصلاح رفتارهای اجتماعی داشته و خالقان و بازیگران این عرصه با زبان هنری خود بایدها و نبایدهای زندگی بشری را به فراخور فهم مردم کوچه و بازار بیان می‌کنند.
با بروز بحران کرونا در گیلان ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه های خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی فعالیتشان در گیلان دچار وقفه شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار