تماس‌ مخفیانه کاخ سفید با شخصیت‌های نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین

تهران (پانا) - رسانه‌های فلسطینی به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داده‌اند که تماس‌هایی مخفیانه از کاخ سفید با شماری از شخصیت‌های نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین پس از اعلام قطع روابط این تشکیلات با آمریکا صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تماس‌ مخفیانه کاخ سفید با شخصیت‌های نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منابع آگاه اعلام کرده‌اند که در پی توقف تماس‌های مستقیم بین کاخ سفید و تشکیلات خودگردان، کاخ سفید درصدد ایجاد کانالی ارتباطی با شماری از شخصیت‌های فلسطینی نزدیک به این تشکیلات است.

این منابع تاکید کردند که تماس‌ها و گفت‌وگوهای پشت پرده کنونی را «آوی برکوویتز» مشاور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در روند معامله قرن پیش می‌برد. «برکوویتز» جانشین «جیسون گرینبلات» شده است که پاییز گذشته از سمت خود استعفا داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین افزود که برکوویتز امیدوار است تا از طریق ارتباط با شخصیت‌های نزدیک به تشکیلات خودگردان بتواند یک کانال ارتباطی مستقیم را با این تشکیلات به منظور ایجاد راه حلی در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی ایجاد کند.

«محمود عباس» پیشتر در واکنش به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطقی از کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی، در نشستی با مسئولان تشکیلات خودگردان اعلام کرده بود که سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان تمامی موافقنامه‌ها و تفاهمنامه‌ها با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز تمامی تعهدات خود از جمله همکاری‌های امنیتی را لغو خواهد کرد.

تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای قطع همکاری‌ها با آمریکا و اسرائیل به معنای توقف تمامی تفاهمنامه‌ها و موافقنامه‌های امضا شده با رژیم اسرائیل به ویژه «پیمان اوسلو» است که تشکیلات خودگردان فلسطین بر اساس آن تاسیس شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی و سفید» پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه جولای (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم صهیونیستی قرار است در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار