در جریان بازدید از پادگان ۰۶ مطرح شد

پاسخ دو عضو شورای شهر تهران به نگرانی‌ها درباره بارگذاری در پادگان 06

تهران (پانا) - در جریان بازدید دو عضو شورای شهر تهران از پادگان 06، درباره نگرانی‌ها از بارگذاری در این پادگان در حوزه محیط زیست و ترافیک آن محدوده مواردی مطرح شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ دو عضو شورای شهر تهران به نگرانی‌ها درباره بارگذاری در پادگان 06

زهرا صدراعظم نوری صبح امروز در حاشیه بازدید از پادگان 06 که 35 هکتار آن تبدیل به بوستان ارتش شده است، گفت: اتفاق خوبی در تبدیل بخش زیادی از زمین پادگان 06 به بوستان ارتش رخ داده است و صمیمانه از ارتش که همیشه خادم صادق کشور بوده است تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که هر کمکی که از شورا و شهرداری بخواهید در راستای بهتر انجام شدن توافقات، از آن دریغ نمی‌کنیم، گفت: اگر تاریخ اتفاقاتی که بر پادگان 06 رخ داده را بررسی کنیم می‌بینیم که اتفاق حال حاضر یک اتفاق مبارک است چرا که در سال 93 قرار بود یک میلیون و 700 هزار متر مربع از این پادگان بارگذاری شود اما حالا این به 630 هزار متر مربع رسیده است و این جای تقدیر از مسئولان را دارد که منافع شهر را در نظر گرفتند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان این که البته برخی‌ها بر نحوه بارگذاری در 15 هکتار سهم ارتش نقدهای را دارند اما باید به آنها گفت که این حجم از تغییرات را باید مد نظر قرار دهند، افزود: البته همه کمک خواهیم کرد که بارگذاری در آن 15 هکتار ارتش نیز با کمترین آسیب باشد و از بعد اجتماعی، ترافیکی و محیط زیستی کمترین اثر سو را شاهد باشیم.

وی با بیان این که این بوستان 35 هکتاری ارتش یک پارک با ارزش‌های محیط زیستی است که کمتر به آن توجه شده گفت: چه کسی باور می‌کند که در یک بافت فشرده مسکونی آن هم در خیابان پاسداران یک طبیعت بکری با پوشش گیاهی و حیوانی ویژه وجود داشته باشد.

صدراعظم نوری با بیان این که لازم است پروتکل‌های خاصی در جهت بهسازی، توسعه و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در بوستان ارتش ایجاد شود گفت: با مسئولان در شهرداری جلسه می‌گذاریم تا مدیریت این بوستان یکپارچه شود تا بهره وری و نظارت بر آن نیز به صورت یکپارچه باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیستی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که لازم است در بوستان ارتش حساب شده وارد شویم گفت: گویا ارتش قول داده است که هزینه‌های طراحی را بدهد و لازم است وجب به وجب این 35 هکتار با مطالعه و به صورت دقیق پایه شود تا بتوانیم بهترین استفاده را از داشته باشیم.

وی افزود: فضاهای ارزشمندی در این بوستان وجود دارد که تخریب نشده و این بناهای قدیمی می‌تواند تاریخ ارتش را به شیوه‌های مختلف به تصویر بکشد تا مردم و نسل آینده با آن آشنا شوند.

وی تاکید کرد: باید جلسه‌ای با شهردار تهران برگزار کنیم تا مدیریت این پارک به صورت واحد دیده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیستی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که ابنیه‌های باقی مانده از دوره قاجار و پهلوی در این بوستان بسیار ارزشمند است به گونه‌ای که تعدادی از این بناها توسط وزارت میراث فرهنگی به ثبت رسیده است گفت: لازم است به تاریخ رخ دادها و فعالیت‌های ارتش در این ابنیه‌ها در معرض دید عموم قرار گیرد وامیدواریم با همکاری فیمابینی که وجود دارد در اسرع وقت بتوانیم با ایجاد مدیریت واحد پارک را به مردم تقدیم کنیم.

صدراعظم نوری با بیان این که کار تبدیل پادگان 06 به بوستان آغاز شده و مشاوران مدت‌هاست که مطالعات خود را انجام داده‌اند، گفت: نگرانی‌های وجود دارد مبنی بر این که مبادا این 35 هکتار تحت تاثیر 15 هکتاری که قرار است در اختیار ارتش قرار گیرد، باشد. اما باید بگویم جای نگرانی نیست و به هیچ عنوان قرار نیست به این 35 هکتار باغ و حیاط آن 15 هکتار باشد و این پارک فاخر متعلق به مردم است.

وی در پاسخ به نگرانی‌های در خصوص بارگذاری سنگین در 15 هکتار متعلق به ارتش گفت: بارگذاری‌های فضای سبز را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و دقت داشته باشد که بخش زیادی از آن 15 هکتار بارگذاری نمی‌شود چرا که دارای ابنیه‌های میراثی و پوشش گیاهی ارزشمند است.

پیوست ترافیکی بارگذاری پادگان 06 بررسی می‌شود

آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران نیز در جریان این بازدید گفت: توافق بین ارتش و شهرداری که منجر به اضافه شدن ۳۵ هکتار به فضای سبز شهری شده است یک اتفاق میمون و مبارک است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش‌ها در این مجموعه باید به صورتی باشد که اثرات منفی احتمالی به لحاظ اجتماعی و یا ترافیکی کاهش یابد تصریح کرد: در ارائه‌ای که در جریان نشست امروز توسط مشاورطرح ذکر شد، مشخص بود که با افزایش تراکم و ارتفاع تلاش کردند تا پهنه‌های باقی‌مانده در حد امکان کمتر تخریب شود و از ۱۵ هکتاری که در اختیار ارتش است نیز تنها در دو هکتار ساخت و ساز انجام می شود.

میلانی ادامه داد: این مساله بسیار مهم است چرا که هم ملاحظات محیط‌زیستی مدنظر قرار گرفت و هم ملاحظات میراثی و در ۱۵ هکتار نیز توجه به این دو عامل ساخت و ساز را محدود کرده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در مساله ارتفاع نیز مساله منظر در بارگزاری‌ها رعایت شده است، گفت: به گونه‌ای که منظر به سمت توچال حفظ می‌شود و این مساله خیلی مهمی است.

میلانی همچنین درخصوص ترافیکی که با بارگزاری‌های صورت گرفته به منطقه تحمیل خواهد شد، گفت: حتما پیوست ترافیکی توسط معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری بررسی خواهد شد و شورای شهر نیز درمورد اثرات بر روی محیط اطراف نقطه نظراتی دارد که پیوست‌های آن تهیه می‌شود و تلاش خواهد شد تا نگرانی‌ها به حداقل برسد.

وی در پاسخ به این سوال که مردم نگرانی درخصوص اختلاف این دو قطعه و قرار گرفتن فضای ۳۵ هکتاری برای استفاده در قمست ۱۵ هکتاری گفت: قطعا تفکیک شده خواهد بود و پارک در خدمت مردم است و این نگرانی وجود ندارد.

میلانی در پاسخ به این سوال که بارگزاری در این فضا و تبدیل آن به پارک با توجه به ترافیکی که خیابان پاسداران همیشه درگیر آن است، ترافیک را در آن دوچندان خواهد کرد تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید بر روی پیوست ترافیکی این طرح بررسی دقیقی صورت گیرد، باید تقاضای سفر به این پارک نیز مطالعه کارشناسی صورت گیرد و حتما رفاه حال ساکنین محلات اطراف درنظر گرفته شود.

او ادامه داد: اگر در این منطقه تقاضای سفر شدید ایجاد شود باید شهرداری از نظر ظرفیت د سترسی به پارک تدابیری در نظر گیرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه از جمله این تدابیر این است که با خودرو نتوان به این مکان دسترسی خودرویی ایجاد کرد گفت: محدودیت دسترسی خودرویی باعث می‌شود مقداری مشکل ترافیکی کمتر شود.

میلانی در پاسخ به این سوال که با توجه به وعده شهردار مبنی بر افتتاح بوستان ارتش در هفته دفاع مقدس، انجام این مطالعات کارشناسی و نتیجه گیری برای آن زمان بسیار کمی است گفت: باید تلاش شود تا راه‌اندازی چنین پارکی هم با شئونات ارتش تناسب داشته باشد و هم حقوق شهروندی رعایت شود. همچنین سازمان بوستان ها استانداری برای تحویل کار دارد که باید رعایت شود و اگر مجموعه این موارد به آن تاریخ برسد افتتاح انجام می‌شود و اگر نرسید معمولا یک مهلت زمانی در نظر می‌گیرند تا اینجا به خوبی آماده شود و تحویل مردم داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار