برداشت نخستین محصول پسته از باغ‌های میاندوآب

ارمیه (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب عنوان کرد امسال برای نخستین بار پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۴ کیلوگرم محصول پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برداشت نخستین محصول پسته از باغ‌های میاندوآب

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی میاندوآب، علی دیانتی در حاشیه بازدید از یک باغ پسته واقع در روستای "ملاشهاب‌الدین" از توابع بخش مرکزی میاندوآب عنوان کرد: ‍به دلیل تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و محدودیت در منابع آبی، در راستای مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی، کشت و ترویج گیاهان کم‌آب‌بر به یکی از اولویت‌های مهم مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تبدیل شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر ۳.۵ هکتار باغ پسته در میاندوآب احداث شده است که پس از پرورش و گذراندن دوره باردهی، امسال برای نخستین بار این درختان به باردهی اقتصادی رسیده‌ و پیش‌بینی می‌شود محصول پسته از آن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه پسته یک محصول اقتصادی است، بیان کرد: این محصول تحمل زیادی به شوری دارد و سازگار با شرایط کم‌آبی و مقاوم به خشکی است.

"دیانتی" افزود: توسعه کشت محصولاتی با نیاز آبی کم، نظیر پسته می‌تواند در کاهش مصرف آب، پایداری تولید، اشتغال‌زایی، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی بخش کشاورزی شهرستان مفید واقع شود.

این باغ پسته به مساحت ۲.۵ هکتار و ۹۵۰ اصله درخت با پایه بذری رقم "اکبری"، مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای است و جهت تأمین بخشی از برق مورد نیاز باغ، از پنل خورشیدی نیز در آن استفاده می‌شود.

وی افزود: به‌کارگیری فنون جدید علمی در باغ مذکور باعث شده در مصرف انرژی و آب صرفه‌جویی قابل توجهی صورت گیرد.

میاندوآب با وجود ۸۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار دیم در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار