34 پروژه بهداشتی ودرمانی لرستان در حال افتتاح

خرم‌آباد(پانا)- مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد حدود ۳۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
34 پروژه بهداشتی ودرمانی لرستان در حال افتتاح

علی فرهادی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پروژه های طرح تحول نظام سلامت شامل کلینیک های غربالگری، کلینیک های ویژه، برخی اورژانس ها، طرح های موسوم به ۱۰۰ هزار متری و ۸۶ پروژه واگذار شده به ۲ پیمانکار بود که از خرداد ۹۸، با وجود تمام تنگناهای مالی و توقف طرحها، ۱۱ پروژه از جمله پایگاه اورژانس فوریت های پزشکی و خانه بهداشت به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه بسیاری از طرح های عمرانی بهداشت و درمان لرستان از اسفند ۹۷ تعطیل شده بود بیان کرد: از خرداد ۹۸، روح تازه ای در روند توسعه و پیشرفت و سرعت تکمیل ساخت و ساز پروژه های دانشگاه دمیده شد و اکنون نیز این طرح ها در سه بخش دنبال می شود.

وی تصریح کرد: این پروژه ها شامل مراکز غربالگری، کلینیک ویژه، اورژانس، خانه بهداشت و مراکز بهداشتی است که در سال جهش تولید به منظور ارتقای خدمات جامعه هدف در شهرستانهای الیگودرز، دورود، دلفان، سلسله، رومشکان، بروجرد و خرم آباد بهره برداری می شود.

وی در مورد مهم ترین پروژه های در حال ساخت و ساز دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این نهاد ساخت و ساز سه بیمارستان را به عنوان طرح های راهبردی در دستور کار دارد.

فرهادی گفت: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ابن سینای شهرستان کوهدشت با ۴۶ درصد پیشرفت و مساحتی بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع در حال ساخت است که در حال حاضر مشکل اعتباری ندارد.

وی بیان کرد: ساخت بیمارستان گهر شهرستان دورود به لحاظ بستر سازی و آماده سازی زمین با تاخیر مواجه شد که امروز عملیات اسکلت سازی و فونداسیون در مساحتی بالغ بر ۲۷ هزار متر مربع به خوبی شروع شده و با انجام مطالعات زمین شناسی توسط مشاوران ذی صلاح، این پروژه تاکنون مورد تایید دفتر منابع فیریکی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز بیمارستان نیایش خرم آباد رضایتبخش نیست، اضافه کرد: سرعت پیشرفت این پروژه ۳۳ درصد است که برای دانشگاه راضی کننده نیست و مکاتباتی برای برگزاری نشستی با وزیر بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی، استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و رییس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای حل این مساله در حال انجام است.

فرهادی در خصوص وضعیت مرکز درمان بستر شهرستان رومشکان گفت: این مرکز با هزینه بیش از چهار میلیارد تومانی عمرانی و چهار میلیارد تومان تجهیزاتی فعال شده و در حال ارائه خدمات است.

وی افزود: عملیات حصارکشی این مرکز با فرایند برگزاری مناقصه صورت خواهد گرفت که نیازمند همراهی فرمانداری شهرستان رومشکان و استاندار لرستان در خصوص مشکل جاده است.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: ام آر آی بروجرد، سی تی اسکن دوم بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، دستگاه آنژیوگرافی دوم بیمارستان شهید مدنی خرم آباد و مجوزهای قانونی دستگاه سی تی اسکن شهرستان سلسله، ام آر آی شهرستان کوهدشت، ام آر آی شهرستان پلدختر نیز نصب و اخذ شده است.

به گفته فرهادی اخذ مجوز ام ار آی و سی تی اسکن دلفان هم در حال انجام است که به دلیل همجواری منطقه با برخی استان ها، با افتتاح این مراکز، انقلاب بزرگی در ارایه خدمات با تعرفه دولتی و تحول مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان و استان رخ می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار