ماشته بافی هنر سنتی دیرینه در لرستان

خرم‌آباد (پانا) -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اکنون ۲۰۰ کارگاه خانگی و کوچک ماشته بافی در این استان فعال است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ماشته بافی هنر سنتی دیرینه در لرستان

سید امین قاسمی روز سه شنبه در جمع خبر نگاران گفت: شرکت در دوره آموزشی ماشته بافی رایگان است وامسال نیز در راستای ترویج این هنر دوره های آموزشی مختلفی برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص تجهیز کارگاه و اشتغالزایی از طریق این صنعت عنوان کرد: ماشته کاربردهای گسترده ای دارد اگرچه بیشتر در قشر عشایر مملوس است اما در سبک زندگی شهری نیز از رونق و استفاده های متنوعی برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در دوره های آموزشی ماشته بافی استان شرکت کردند تصریح کرد: تسهیلات اعتباری به صورت حجمی به تمامی رشته های صنایع دستی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته در شهرهای خرم آباد و بروجرد دوره آموزشی ماشته بافی در ۲ مرحله ۴۵ روزه برای علاقه مندان به این رشته برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان افزود: در سالجاری سه هزار و ۶۰۰ نفر هنرجو و هنرآموز در استان لرستان از یک دوره آموزشی گسترده در رشته های مختلف صنایع دستی بهره مند خواهند شد.

قاسمی پیش بینی کرد در این دوره از آموزش ها به تفکیک سطح مهارت، ۲ هزار و ۱۰۰ هنرآموز و یکهزار و ۵۰۰ هنرجو آموزش ببینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار