پرداخت تسهیلات هفت تا ۹ درصدی کشت گلخانه‌ای

خرم‌آباد (پانا) -معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت تسهیلات مطلوبی با نرخ هفت تا ۹ درصد برای کشت گلخانه‌ای اختصاص داده که کشاورزان باید با استفاده از این فرصت به فعالیت‌های با صرفه اقتصادی و اصولی روی بیاورند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات هفت تا ۹ درصدی کشت گلخانه‌ای

محمدعلی طهماسبی روز سه شنبه در بازدید از برخی باغات استان و در جمع خبرنگاران گفت: توجه ویژه دولت به صرفه جویی مصرف آب در حوزه کشاورزی و تولید ارزش افزوده امری مستمر بوده و باید از این تسهیلات برای ارتقای کمی و کیفی کشت های گلخانه ای استفاده کرد که تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: لرستان بارندگی مطلوب، اراضی شیبدار و ناهمواری های مستعدی برای ایجاد باغ دارد و طی سه سال گذشته چهارهزار هکتار باغات در این مناطق احداث شده که عملکرد قابل قبولی است.

وی با اشاره به ایجاد ۶۰ هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار لرستان تصریح کرد: همچنین ظرفیت استان برای کاشت گل محمدی مناسب است و به همین دلیل ایجاد صنایع تبدیلی این محصول در منطقه ضروری می باشد.

طهماسبی اضافه کرد: خشک کردن غنچه گل محمدی گران و البته پردرآمد است که باید اصولی انجام شود و چنانچه باغداران این محصول با سازمان امور اراضی هماهنگ باشند کشت در زمین های مستعد و واجد شرایط، به عنوان تغییر اراضی محسوب نمی شود.

پارسال ۲۸۲ هزار و ۹۸۰ تن انواع محصول باغی از سطح ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ مثمر لرستان تولید شد و پیش بینی شده در سال جهش تولید۲ هزار هکتار طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار استان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار