پایش 83 بیمارستان در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری

تهران (پانا) - همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، پیش از ظهر امروز سیستم تصفیه خانه فاضلاب سه بیمارستان در تهران با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پایش 83 بیمارستان در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در حاشیه این افتتاح ها با اشاره به اینکه با توجه به وسعت تهران از بعد جمعیتی با احتساب بیمارستان های غیر دولتی مجموعا 164بیمارستان در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: یکی از اولویت ها برای فعالیت بیمارستان ها نصب سیستم تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماندها است، که در شهر تهران این امر اجرایی شده و تقریبا همه بیمارستانها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه در بیمارستان 450 تختخوابی یاس که امروز سیستم تصفیه فاضلاب آن به بهره برداری رسید روزانه حدود 300 متر مکعب فاضلاب تولید می شود و امروز از خروجی آن نمونه برداری نیز صورت می گیرد، گفت: ویژگی مهمی که این تصفیه خانه دارد، تصفیه و بازچرخانی آب برای مصارف بیمارستان است که موجب کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب می شود.

برنا با اشاره به اینکه محیط زیست همواره بر فعالیت واحدهای بیمارستانی نظارت دارد، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال پایش بیمارستان ها بصورت مستمر آغاز شده و تاکنون حدود 83 بیمارستان پایش شده و حدود 45 اخطاریه محیط زیستی نیز در حوزه های مختلف اعم از فاضلاب و پسماند برای واحد های بیمارستانی صادر شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ادامه داد: این برنامه پایش تا بررسی تمام بیمارستان های تهران ادامه داشته و بصورت دوره ای مجددا تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار پایش هایی که محیط زیست بصورت مستقیم انجام می‌دهد، کلیه واحدهای بیمارستانی ملزم به ارائه خود اظهاری نیز هستند، تصریح کرد: در این خود اظهاری ها همه عوامل آلاینده محیط زیستی بررسی و نتایج مستقیما به محیط زیست اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار