هشدار پلیس فتا بوشهر؛

دانش ‎آموزان مراقب آزمون‌های الکترونیکی باشند

بوشهر(پانا)_رئیس پلیس فتا استان بوشهر به دانش‌آموزان هشدار داد در زمان امتحانات مراقب لینک‌ها و یا برنامه‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس باشید.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش ‎آموزان مراقب آزمون‌های الکترونیکی باشند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به صورت غیرحضوری و برخط، مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

او ادامه داد: این افراد با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، به دنبال فریب دانش‌آموزان هستند و با ارائه لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم افزار پرسرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سوالات امتحانات برخط، سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزار‌های جاسوسی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: برخی از دانش آموزان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، نرم‌افزار‌های جعلی نصب می‌کنند و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

قاسمی به دانش آموزان توصیه کرد: برای برگزاری امتحانات برخط یا آنلاین، از طریق نرم‌افزار‌ها و لینک‌هایی که وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده اقدام کنند و توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سوالات امتحانی و آزمون‌های آنلاین، دروغ است و هدفی به غیر از سودجویی در این تبلیغات وجود ندارد.

او، با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جواب سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون، مبالغی با عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و از مردم خواست، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس فتا را مد نظر قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را از راه پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار