برکاتیان: دانش‌آموزان رعایت فاصله اجتماعی، گذاشتن ماسک و شستن دست را جدی بگیرند

تهران (پانا) – سید حامد برکتیان، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و محمدحسن بیگی، مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و حسن محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل شهر تهران  از حوزه امتحانی مدرسه البرزبازدید کردند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
برکاتیان: دانش‌آموزان رعایت فاصله اجتماعی، گذاشتن ماسک و شستن دست را جدی بگیرند

سید حامد برکاتیان، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بعد از بازدید از دبیرستان البرز و نحوه برگزاری امتحانات نهایی این حوزه گفت: البرز همیشه برای سیستم آموزشی کشور باعث افتخار بوده و در این بازدید آنچه دیدیم رعایت کامل پروتکل بهداشتی بود. امیدوارم با توجه به گزارش های دیگر شهر تهران که داریم این روند آرام، به‌خوبی طی شود و در زمان آزمون ها هم احتیاط ها رعایت شود.
وی افزود: سابقه همکاری وزارت بهداشت و درمان با آموزش و پرورش به قدمت بهداشت مدارس است و هرچه جلوتر رفتیم این همکاری ها نمود بیشتری داشته است.
برکاتیان گفت: ما اولین اقدام سیستمی که در این حوزه داشتیم با حوزه آموزش و پرورش بود و بعد از اینکه متوجه وجود کرونا شدیم از نیمه بهمن اولین دستورالعمل مشترک با وزارت آموزش و پرورش نوشته شد. در همان زمان بهمن ماه ویدیو کنفرانس مشترک با حضور معاونین دو دستگاه انجام شد.
وی افزود: در مورد کووید19 نگرانی هایی که بیش از جاهای دیگر داریم مربوط به دانش آموزان است. هرچه پایه ها بالاتر باشد نگرانی کمتر است، اما در سنین کودکی نگرانی جدی است زیرا هرچه سن کمتر باشد علایم این بیماری کمتر است. از همین رو دستورالعمل سختگیرانه برای رعایت نوشته شد. البته بدون نظر فنی آموزش و پرورش ممکن نبود.
برکاتیان با بیان اینکه سه انتظار مهم از خانواده ها وجود دارد، گفت: حتما فاصله گذاری رعایت شود و به کودکان آموزش های لازم داده شود. همه دنیا به سمت عادی سازی می روند و با آموزش هایی که داده می شود سعی دارند همزیستی با رعایت بهداشت با این شرایط را پیدا کنند.
وی افزود: بحث بعدی شستن دستهاست که حتما جدی گرفته شود. در مدارس امکانات فراهم شده و امیدوارم بعد از مهر هم امکانات آموزش و پرورش کفاف بدهد. بحث سوم این است که ماسک زدن رعایت شود و اگر خانواده ها امکان تهیه ماسک سه لایه و طبی ندارند همین ماسک هایی که قابل تهیه در منزل است را حتما تهیه کنند.
وی افزود: ما بجز سلامت دانش آموزان مساله سلامت معلمین و کادر مدیریتی و اجرایی را داریم که به‌لحاظ سنی برخی از آنها بیش از پنجاه سال دارند. اتفاق دیگر در منازل است که دانش آموزان بی علامت درگیر شده و بیماری را به منزل می برند. به همین دلیل برای مدارس و اتفاقی که در حوزه سنجش ورود به مدارس رخ می دهد، مخصوصا مدارس ویژه که آزمون های ورودی دارند باید نگران پیشگیری باشیم و همت کنیم پروتکل ها رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار