مسئول شبکه شاد: افزایش سواد الکترونیکی معلمان باید در برنامه‌ریزی‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد

الحسینی: در صورت رسیدن به وضعیت سفید حداقل ۲۰ درصد آموزش به صورت مجازی ادامه خواهد یافت

تهران (پانا) - مسئول شبکه آموزشی شاد، افزایش سواد الکترونیکی معلمان را یکی از نیازهای دستگاه تعلیم و تربیت در برنامه‌های آموزش دیجیتال عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئول شبکه شاد: افزایش سواد الکترونیکی معلمان باید در برنامه‌ریزی‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد

حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموزان در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران استارت‌‌آپ‌های آموزشی در اردوگاه شهید باهنر تهران، در توضیح انتظارات دستگاه تعلیم و تربیت از استارت‌آپ‌های آموزشی بیان کرد: دغدغه اصلی ما در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت توأمان است. آموزش و پرورش در زمینه ابزارهای لازم برای اجرای تعلیم و تربیت تخصص خوبی دارد. پیشنهاد من این است که یک بانک اطلاعاتی از استارت‌آپ‌ها در اختیار ما قرار گیرد تا از ثمرات آن برخوردار شویم.»

وی ادامه داد: «یکی از موضوعاتی که در برنامه‌ریزی‌های آینده باید مورد توجه قرار گیرد این است که 20 درصد دانش‌آموزان هنوز ابزار لازم را برای پیوستن به شبکه شاد و آموزش‌های مجازی در اختیار ندارند. در این بخش نیازمند پیشنهادهای شما هستیم.»

الحسینی همچنین بازماندگان از تحصیل را به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های آموزش و پرورش مطرح کرد و گفت: «حجم قابل توجهی از این افراد در کشور وجود دارند که باید در توسعه شبکه دیجیتال مورد توجه قرار گیرند.»

وی درباره شرایط بعد از کرونا نیز بیان کرد: «در صورت رسیدن به وضعیت سفید حداقل 20 درصد آموزش به صورت مجازی ادامه خواهد یافت یعنی زمینه اطمینان‌بخشی برای کار در آینده برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد که در وضعیت زرد یا قرمز این درصد افزایش می‌یابد.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «یکی از ضعف‌های نظام آموزشی ما فقدان مهارت خودیادگیری است که باید به سمت تقویت و ترویج آن متناسب با سن دانش‌‌آموزان برویم. سواد الکترونیکی معلمان اکنون کمی ضعیف است در حالی که طبق سند تحول بنیادین باید معلمان ما سواد الکترونیکی بالا داشته باشند و این موضوع باید در توسعه آموزش‌های دیجیتال مورد توجه قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار