واحد یک نیروگاه حرارتی به مدار تولید بازگشت

تبریز(پانا) - کلیدخانه نیروگاه حرارتی تبریز در واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز، پس از سیزده روز تلاش بی وقفه به مدار تولید بازگشت.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
واحد یک نیروگاه حرارتی به مدار تولید بازگشت

به گزارش روابط عمومی اداره برق آذربایجان شرقی، این نیروگاه همزمان با عید سعید فطر دچار حریق شده و هر دو واحد این نیروگاه از مدار خارج شد. طی این حادثه که بنا به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در اثر اتصال کوتاه در یکی از کلید ها رخ داده بود، رسانه های معاند خارجی، خصوصا بنگاه سخن پراکنی بریتانیا، اقدام به نشر اکاذیب و طرح اخبار بی پایه و اساس کرده و سعی در بغرنج نشان دادن شرایط کردند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی در همان ساعات اولیه با مصاحبه خبری و ارتباط مستقیم با شبکه خبری استان، فنی بودن موضوع را توضیح داد.

معینی طی صحبتهای خود گفت: یکی از واحدها در اولین فرصت به مدار خواهد آمد و واحد یک نیز بلافاصله پس از تعویض کلید آسیب دیده به مدار تولید باز خواهد گشت.

واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز، پس از ۳۴ ساعت تلاش بی وقفه، تولید خود را از سر گرفت و واحد یک این نیروگاه نیز ۱۳ روز پس از حادثه آتش سوزی راس ساعت ۱۱:۲۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ با شبکه پارالل شد.

معینی در راه اندازی این واحد گفت، به مدار آمدن واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز در سایه الطاف الهی و غیرت پرسنل این نیروگاه است.

وی در ادامه افزود: من در ساعات اولیه حادثه، با اتکاء به لطف الهی و دانش و کوشش و غیرت پرسنل فداکار نیروگاه تبریز گفتم که هر دو واحد این نیروگاه در اولین فرصت به مدار خواهد آمد و امروز به معنای واقعی و عملاً این گفته را نشان دادیم.

وی ادامه داد: اینک این پرسنل متخصص نیروگاه حرارتی تبریز است که با تلاشهای شبانه روزی خود، یاوه گویی های شبکه های معاند خارجی و بعضی شبکه های منحرف داخلی را جواب دادند.

نیروگاه حرارتی تبریز با دو واحد بخار و دو واحد گازی، نقش سازنده ای در تامین برق منطقه داشته و تولید حداکثری خصوصاً در پیک تابستان ۹۹ را در برنامه ریزی های خود گنجانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار