مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول خسروخاور:

کرونا تعامل اولیا با مدرسه را افزایش داد

تهران (پانا) - وارد مدرسه که می شویم با میزهای فلزی در ورودی حیاط بلوک درست کرده اند تا دانش آموزان وارد حیاط نشوند و مستقیم به داخل ساختمان مدرسه وارد شوند. ساعت۸ صبح دانش آموزان به محض ورود، کارت شان را نشان داده و دستکش های شان را در می آورند تا ضدعفونی شوند. دانش آموزانی که ماه هاست هم کلاسی های خود را ندیده اند و از ذوق دیدار تمامی خاطرات بد کرونا را فراموش می کنند تا به هم نزدیک شوند، اما با تذکر معاون و کادر اجرایی مدرسه از هم فاصله می گیرند و به خنده های زیر ماسک های شان اکتفا می کنند. 

کد مطلب: ۱۰۸۷۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کرونا تعامل اولیا با مدرسه را افزایش داد

امتحانات پایان ترم دانش آموزان در پایه های نهم و دوازدهم درحالی به صورت حضوری برگزار می شود که مدارس، بیشترین دغدغه شان حفظ سلامت جسمی دانش آموزانشان است. یکی از این مدارس، دبیرستان دخترانه دوره اول خسرو خاور در منطقه۱۱ است.
عباسپور، مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول خسروخاور در منطقه۱۱ در گفتگو با پانا می گوید: در تمام ایام تعطیلات کرونا مدرسه ما تعطیل نبود و کادر اجرایی و معلم ها حضور مستمر داشتند. معلم ها به جد در فضای مجازی تلاش کردند و با تهیه بسته های آموزشی اعم از فیلم ها و پاورپوینت ها و غیره با همراهی دانش آموزان کار را جلو بردند.
وی می گوید: بعد از اسفند و فروردین شبکه شاد راه اندازی شد. این شبکه هم کمک کرد کارها منسجم تر جلو برود و تمامی دانش آموزان و معلمان ما حضور داشتند و البته این شبکه فضایی را برای ایجاد تعامل فراهم کرد و در همانجا آزمون های آنلاین برای تکمیل فرآیند آموزش برگزار شد.


عباسپور با اشاره به فداکاری معلم های مدرسه اش در ایام اسفند و فروردین می گوید: در تمام این روزها همکاران می آمدند و در کلاس های شان فیلم تهیه می کردند تا دانش آموز احساس درون کلاس بودن را داشته باشد. باید بگویم معلمان ما تلاش شبانه روزی داشتند و انصافا سنگ تمام گذاشتند. زمان هایی بود که من ساعت دو و نیمه شب پاسخ اولیا را می دادم و شبانه روزی در خدمت اولیا بودیم تا نگران درس دانش آموز های شان نباشند. این شرایط تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. چون معلم ما وارد فضای مجازی شدند و با بسیاری از تکنولوژی ها آشنا شدند. پیش از این معلم ها ممکن بود کمتر با فضای مجازی سروکار داشته باشند و اطلاعات کمتری داشتند، اما اکنون معلم های ما به راحتی آزمون آنلاین می گیرند و فرم آزمون ساز تهیه می کنند و این اتفاق مبارکی است.

اگر سال دیگر کرونا نباشد بنظرم تحول خوبی در روش تدریس معلم ها اتفاق افتاده و این مدت شبیه همان آموزش ضمن خدمتی بود که معلم ها در ساعت های محدود آموزش می دیدند اما در قالب یک تجربه عملی بود. حسن دیگری که این نوع تدریس ایجاد کرد تعامل نزدیک اولیا با مدرسه بود. اولیا براحتی در فضای مجازی مشکلات شان را با من مطرح می کردند و باید بگویم کرونا باعث شد اولیا با مدرسه آشتی کنند.

عباسپور در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم می گوید: بعد از اعلام بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش جهت رفع اشکال تعدادی از دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدرسه آمدند و رفع اشکال ها انجام شد. آزمون های هفتم و هشتم غیرحضوری بود و طبق آن دبیرها نمرات را دادند، اما امتحانات پایه نهم حضوری شد. اگرچه پیش از امتحانات و به دلیل رفت و آمد همکارها چندین بار مدرسه را ضدعفونی کرده بودیم، اما برای امتحانات هم جداگانه همین کار انجام شد و تمامی کلاس ها و سالن ها و میز و سرویس بهداشتی ضد عفونی شد.
وی می افزاید: حضور دانش‌آموز برای برگزاری آزمون ها دغدغه بزرگی بود زیرا خانواده ها نگران بودند. بسیاری از خانواده ها می گفتند ما دانش‌آموزمان را مدرسه نمی فرستیم و ما سعی کردیم به آنها اطمینان بدهیم. با ضدعفونی کردن مدرسه و نشان دادن کلیپ های تهیه شده از اقدامات انجام شده، والدین اعتماد کردند.
عباسپور می گوید: ضدعفونی مدرسه انجام شد و سوالات مطرح شد و از همان ابتدا بچه ها با آرامش به مدرسه آمدند و آزمون ها درحال برگزاری است. البته باید از خانواده ها نهایت تنشکر را داشته باشیم؛ چون به بچه های شان آگاهی دادند. خود خانواده ها دستور العمل ها را به دانش آموزان شان آموزش داده بودند و البته پیش از آن نیز ما در کانال آموزش هایی داده بودیم و آنها به فرزندان شان منتقل کردند.

وی درباره نحوه اعلام نتایج امتحانات می گوید: برای پایه هایی که غیرحضوری اند، کارنامه آنلاین است، اما پایه نهم ما که برنامه هدایت تحصیلی را نیز دارد باید حضوری باشد و تمام تلاش مان این است که این مرحله نیز در نهایت دقت با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود. من و کادر اجرایی مدرسه تصمیم گرفتیم تمام روزهای تیرماه در مدرسه باشیم و ده نفر ده نفر اسامی دانش‌آموزان مان را در کانال مان می گذاریم تا در مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی حاضر شوند. این مدرسه تعداد ۲۰۰ دانش‌آموز دارد که ۷۰ نفر آنها در پایه نهم هستند و حساسیت روی ثبت نام شان بخاطر موضوع هدایت تحصیلی زیاد است.
وی درباره نحوه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید می گوید: برای ثبت نام هم اولیا از طریق تلفن وقت می گیرند و شماره نوبتی برای حضور به آنها می دهیم تا حضورها به حداقل برسد. در ثبت نام مصاحبه حضوری نداریم و اگر جایی لازم باشد بسترها را فراهم می کنیم که به دانش آموز و اولیا آسیبی نرسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار