از سوی مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز صورت گرفت؛

تشریح برنامه های در حال اجرای فرهنگسراهای شیراز همزمان با ماه مبارک رمضان

خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی از قبیل پیام رستگاری، 30 جرعه از رمضان، تور بهشت فرشته ها و نمایشگاه کتاب نیایش در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۰۸۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام و المسلمین علی سقاچی ضمن تشریح برنامه های در حال اجرای فرهنگسراها به مناسبت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: تلاوت روزانه یک جز قرآن کریم در تمامی فرهنگسراها با عنوان 30 جرعه از رمضان و همچنین تلاوت جزء خوانی روزانه در تمامی فرهنگسراها و 10 حسینیه در سطح شهر و تفسیر یکی از آیاتی همان جز مربوط به خانواده از جمله برنامه های درحال اجرا است.


وی با اشاره به برگزاری تور "بهشت فرشته ها"، ابراز داشت: این تور رایگان با هدف آشنایی کودکان چهار تا هفت سال با مقام شامخ حضرت احمدبن موسی (ع) بصورت روزانه از تمامی فرهنگسراها، در حرم مطهر و همراه با کارگاه های آموزشی و برنامه های متنوع و شاد برگزار می شود.


مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره نان و پنیر خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ سفره های ساده و صفا و صمیمیت گذشتگان در روز 27 ماه مبارک رمضان در باغ خانواده برگزار می شود که علاقمندان می توانند برای ثبت نام به فرهنگسراهای سطح شهر مراجعه کنند.


سقاچی افزود: مسابقه نامه ای به خدا با عنوان "شوق قلم" نیز از دیگر برنامه های این ایام است که علاقمندان می توانند دلنوشته های خود را تا 15 مرداد ماه به فرهنگسراهای سطح شهر تحویل دهند.


وی برنامه " مطلع عشق" را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان و بیان داشت: این برنامه با هدف آشنایی دختران با شیوه های صحیح انتخاب همسر و جلوگیری از اثرات سوء انتخاب اشتباه دختران در هفت فرهنگسرای قرآن، کتاب، مطهری، پایداری، رسانه، سلامت و جوان برگزار می شود.


مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: مسابقه کتابخوانی پیام رستگاری از کتاب مفاتیح الحیوه نوشته آیت ا.. جوادی آملی از دیگر برنامه هایی است که در این ماه برگزار می شود که علاقمندان برای دریافت سوالات مسابقه می توانند به نزدیکترین فرهنگسراهای محل سکونت خود یا نمایشگاه های کتاب سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، مستقر در بوستان ها و فرهنگسراها و یا سایت معاونت فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز به آدرسwww.shirazfarhangi.ir مراجعه کنند.


سقاچی همچنین از برپایی سلسله نمایشگاه های کتاب ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان " نیایش" خبر داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه ها طرح معاوضه کتاب با کاغذ باطله اجرا می شود که شهروندان عزیز می توانند با تحویل هرگونه وسایل از جنس کاغذ و مقوا، کتاب نو را با 20 درصد تخفیف تحویل بگیرند.


وی افزود: همشهریان گرامی می توانند برای اطلاع از نمایشگاه های کتاب به سایت معاونت فرهنگی مراجعه کرده و یا با دبیرخانه برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات کتابخوانی واقع در فرهنگسرای کتاب به شماره 2279903 تماس بگیرند.


مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در پایان از عموم شهروندان شیرازی برای شرکت در این برنامه ها دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار