مشاور حقوقی رییس جمهور در همایش دختران آسمانی:

حجاب تحمیلی نیست بلکه لباس مبارزه برای بانوان است

خبرگزاری پانا: مشاور حقوقی رییس جمهور در جمع شرکت کنندگان در همایش دختران آسمانی در مشهد گفت :حجاب تحمیلی نیست بلکه لباس مبارزه برای بانوان است.

کد مطلب: ۱۰۷۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فاطمه بداغی در این مراسم که در تالار شهید عباس زادگان مشهد برگزار شد با اشاره به این که مهم‌ترین قشر جوان در کشور دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه حوزه دانش‌آموزی پرورش ظرفیت‌ها و استعدادها به شکل مطلوب است چرا که دوران دانش‌آموزی فرصت طلایی برای رسیدن به اوج محسوب می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای بسیاری از بانوان حجاب یک حق است، افزود: حجاب نه تنها تحمیلی نیست بلکه برای بسیاری از بانوان لباس مبارزه محسوب می‌شود.

بداغی با اشاره به مشکلات حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها گفت: توصیه ما به دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی است ولی راه حل اصلی این موضوع نخواهد بود؛ ما باید روی حجاب تعصب داشته و باور داشته باشیم و بیش از پیش روی این مسئله سرمایه‌گذاری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یکی از کاستی‌های جامعه ما در حال حاضر فقدان تبلیغ باورهای دینی و گفت‌وگو برای تعمیق باورهای دینی است؛ در واقع حجاب یک پایه و شروع برای دستیابی به تکامل‌های فردی و اجتماعی است.

بداغی در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر حجاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی اذعان داشت: حجاب می‌تواند جرایم زیادی که مربوط به شهوت است را کاهش دهد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز آمارهای مربوط به جرایم جنسی در غرب بالاست یادآور شد: گسترش عفاف به سعادت جامعه کمک کرده و بنیان خانواده را حفظ می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار