راهکار آموزش و پرورش برای مقابله با تقلب در آزمون‌های آنلاین

تهران (پانا) - سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش از ارائه نسخه جدید اپلیکیشن شاد در مهر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
راهکار آموزش و پرورش برای مقابله با تقلب در آزمون‌های آنلاین

به گزارش ایلنا، مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش درباره شائبه‎های پیش آمده مبنی بر اینکه اگر دانش آموزی از حساب کاربردی شاد خارج شود، دیگر نمی‌تواند به آن وارد شود و از لیست وزارتخانه خارج می‌شود، گفت: چنین چیزی نیست و ما اصلا آن را تایید نمی‌کنیم. دانش آموزان و معلمان تنها به اخباری که در کانال‌های عمومی شبکه شاد است، اطمینان کنند.

وی ادامه داد: تمام خبرهایی که در کانال پشتیبانی و اطلاع‌رسانی شاد منتشر می‌شود، قابل استناد بوده و از نظر ما اعتبار دارد. مابقی اطلاعیه‌هایی که در کانال‌هایی دیگر درباره اپلیکیشن شاد زده می‌شود، واقعیت نداشته و ارتباطی هم با آموزش و پرورش ندارد.

شرفی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد، اگر دانش‌آموزی از روی اجبار حساب کاربری خود را در اپلیکشین شاد حذف کند، دوباره بتواند وارد نرم‌افزار شود؟ گفت: دانش آموز بعد از حذف حساب کاربردی دوباره می‌تواند به شاد برگردد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و اینکه گفته می‌شود، اسم دانش‌آموز با حذف حساب کاربردی شاد از لیست وزارتخانه حذف می‌شود نیز صحت ندارد. اگر بنا به هر دلیلی دانش‌آموزی شاد را حذف کرد، دوباره با ارائه کد ملی می‌تواند احراز هویت کند و وارد شاد شود.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره آغاز ثبت‌نام مجازی در شبکه شاد در مهر ماه توضیح داد: دانش‌آموز زمانی که در سامانه سناد ثبت‌نام کند به شکل خودکار در اپلیکیشن شاد هم ثبت‌نام می‌شود و نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست.

شرفی در خصوص حذف مرحله احراز هویت برای دانش‌آموزان بین پایه‌ای در اپلیکیشن شاد گفت: موضوع احراز هویت را برای دانش آموزان بین پایه‌ای حذف خواهیم کرد، به عنوان مثال کسی که کلاس سوم بوده و در مهر ماه به کلاس چهار می‌رود، دیگر نیازی نیست در شاد احراز هویت شود و این کارها را ما انجام می‌دهیم، اما بررسی احراز هویت برای پایه اول، پایه هفتم و دهم که دوره تحصیلی تغییر می‌کند، انجام خواهد شد.

وی با اعلام ارائه نسخه جدید اپلیکیشن شاد در مهر ماه گفت: در اول مهر ماه یک نسخه جدید از اپلیکیشن شاد را ارائه می‌کنیم. در حال حاضر روی این برنامه کار می‌شود و قطعا امکانات بیشتری به نسبت نسخه اولیه دارد. تلاش می‌شود تا مهر ماه مشکلات نرم افزار شاد برطرف شود تا اگر شاهد شیوع بیشتر کرونا ویروس در کشور بودیم دانش آموزان به راحتی به آموزش مجازی دسترسی داشته باشند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش گفت: این اپلیکیشن به شکل خودکار فایل‌هایی که ارسال و دریافت می‌‎شود را فشرده می‌کند تا فضای کمتری از حافظه گوشی و تبلت دانش‌آموزان اشغال شود.

وی در پاسخ به این سوال که امتحانات مجازی در بستر شاد چقدر امن هستند؟ گفت: آزمون‌های آنلاین به عنوان ابزار کمکی مطرح است،‌ این روش اصلا الزامی نیست، بلکه به عنوان یک ابزار کمکی برای معلم تلقی می‌شود و اگر معلم بخواهد می‌تواند از این امکان استفاده کند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش گفت: اگر تقلبی در این فضا شکل می‌گیرد، ما راهکاری‌های ارزیابی را در اختیار معلم گذاشتیم و اگر معلم به این نتیجه رسید که آزمون آنلاین شاد خروجی مد نظر او را نداشته، می‌تواند از راه‌های دیگر مانند تمرین و تکلیف استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار