مسعود ثقفی: ثبت‌نام سال آینده فقط برای پایه اول ابتدایی که آزمون‌های اختصاصی دارند، صورت می‌گیرد

تهران (پانا) - رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد ثبت‌نام سال آینده فقط برای پایه اول ابتدایی که آزمون‌های اختصاصی دارند، صورت می‌گیرد؛ یعنی ثبت‌نام سایر مقاطع تحصیلی بعد از گذران امسال به صورت خودکار در همان‌جا انجام می‌شود و نیازی به حضور دانش‌آموز نیست.

کد مطلب: ۱۰۷۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مسعود ثقفی: ثبت‌نام سال آینده فقط برای پایه اول ابتدایی که آزمون‌های اختصاصی دارند، صورت می‌گیرد

برنامه گفت‌وگوی اجتماعی در ارتباط تلفنی با مسعود ثقفی (رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران) درباره «اپلکیشن شاد و چالش‌های خانواده‌ها» از رادیو گفت‌وگو پخش شد.

در ابتدای برنامه، مسعود ثقفی درباره اپلیکیشن شاد و به زحمت افتادن خانواده‌ها برای خرید تلفن همراه در شرایط بد اقتصادی و اینکه چرا صدای واحدی از ستاد ملی کرونا یا آموزش و پرورش نمی‌شنویم، گفت: ما باید با روش‌‌های نوینی آموزش را ادامه می‌دادیم و اتفاقا در آموزش و پرورش صدای واحدی داشتیم و همان برنامه‌های مشخص شده را از ابتدا پیگیری کردیم.

ثقفی ادامه داد: از ابتدا بنا بر آموزش‌ به صورت رسمی و غیرحضوری تا زمان امتحانات بود که این اتفاق افتاد و در مدارس ما در شهر تهران آموزش‌ها فراتر از اپلکیشن شاد پیش رفت و بسیاری از معلمان این کار را انجام دادند و آموزش را رها نکردیم.

وی درباره امتحانات دانش‌آموزان توضیح داد: در خصوص امتحانات رویه ما مشخص بود و دو پایه نهم که انتخاب رشته دارند و دوازدهم برای گرفتن مدرک دیپلم قرار شد حضوری شرکت کنند و باز هم کلاسی نداشتیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران یادآوری کرد: اعلام کردیم معلمان در مدارس برای دانش‌آموزانی که تحت هرعنوان امکان استفاده از اپلیکیشن شاد را ندارند، حاضر شوند و اشکالات بچه‌ها را رفع کرده تا برای امتحانات آماده شوند.

ثقفی بیان کرد: از اول اسفندماه با پدیده‌ای که موجب تعطیلی مدارس شد، رو‌به‌رو شدیم و همه دچار سردرگمی بودیم. راهکاری که برای رفع این مشکل و عدم دسترسی به دانش آموزان ارائه شد و آن استفاده از سیستم‌های الکترونیک بود.

وی افزود: ما با آزمون و خطا با روش آموزش الکترونیکی پیش رفتیم، اما قصه اصلی ما مربوط به دانش‌آموزانی بود که دسترسی به اینترنت و فضای اپلیکیشن شاد نداشتند و تلاش کردیم برای این دانش‌آموزان آموزش حضوری داشته باشیم.

ثقفی درباره اینترنتی که وزارت ارتباطات برای بچه‌ها اختصاص داده، گفت: فکر می‌کنم اپلکیشن شاد به گونه‌ای نیست که میزان مصرف اینترنت دانش‌آموزانی را دچار مشکل کند و یا نیاز به حجم بالایی از اینترنت داشته باشد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برای آموزش‌ها هم کافی است دانش آموز یک ساعت در روز وارد شبکه شاد شود و بعد از برگزاری آزمون بیرون بیاید.

وی یادآوری کرد: ما نام حضور دانش آموز را در مدرسه بازگشایی مدارس می‌گذاریم، اما همه مدارس را باز نکردیم بلکه دو پایه نهم و دوازدهم باید حضوری شرکت کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ثبت‌نام سال آینده نیز فقط برای پایه اول ابتدایی که آزمون‌های اختصاصی دارند، صورت می‌گیرد؛ یعنی ثبت‌نام سایر مقاطع تحصیلی بعد از گذران امسال به صورت خودکار در همان‌جا انجام می‌شود و نیازی به حضور دانش‌آموز نیست.

ثقفی درباره بعضی صحبت‌ها در مورد بازگشایی مدارس توضیح داد: آماده‌سازی نسبی باید برای دانش‌آموزانی که نیاز به آموزش حضوری داشتند و از راه مجازی نتوانستند مرتبط شوند،‌ انجام می‌شد؛ یعنی تمام این مقدمات برای این کار فراهم شد و فقط برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بود.

وی درباره برنامه شاد تشریح کرد: این برنامه اپلیکیشنی است که قرار است از این راه مقداری از آموزش‌هایی که دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس نتوانستند به دست بیاورند، بیاموزند، اما آموزش‌هایی را تحت پوشش قرار داده که دسترسی خاصی به گوشی‌های هوشمند و اینترنت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار