با حضور مردم و مسئولان؛ مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)در خرم‌آباد برگزار شد

خرم‌آباد (پانا)- مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
با حضور مردم و مسئولان؛ مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش پانا، حجت الاسلام احد عبدالهی مدیر حوزه‌های علمیه لرستان امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در حوزه کمالیه خرم آباد با اشاره به ابعاد شخصیتی امام (ره)، عنوان کرد: ویژگی‌های عظیم و فضائل اخلاقی که در وجود امام (ره) بود ایشان را منحصر به فرد کرده بود.

وی با بیان اینکه ما در طول تاریخ علما و قیام‌های زیادی داشته ایم، ادامه داد: شیعیان قیام‌های فراوانی در طول تاریخ داشته اند اما قیام امام (ره) تفاوت زیادی با این قیام‌ها دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با اشاره به جایگاه اخلاق فردی و اجتماعی امام (ره)، تصریح کرد کرد: اخلاق عملی امام (ره) دنیا را در بر گرفت، امام خمینی استکبار ستیز و دشمن شناس بودند، ایشان در مقابل بی عدالتی‌ها مقاومت کردند.

حجت الاسلام عبدالهی با تاکید بر اینکه اخلاق امام (ره) باعث شد که مردم دنیا به سمت تشیع حرکت کنند، گفت: اگر مدیران، مسئولان و ملت ما ویژگی‌های شخصیتی امام را الگوی خود قرار دهند ما مشکلی را در جامعه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ساده زیستی امام (ره)، بیان کرد: این ساده زیستی ایشان بهترین الگو برای همه بشریت است، ایشان با شجاعت در مقابل همه ابرقدرت‌های دنیا ایستاد و با اطمینان فرمودند که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند».

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با اشاره به اینکه ترکیبی از عرفان و سیاست در امام (ره) وجود داشت، افزود: امام خمینی دین را با سیاست آمیختند، ایشان فرهنگ و تمدن اسلامی را به رخ دنیا کشاند، امام خمینی فرهنگ شرق و غرب را کنار زد.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به پیاده شدن ارکان اسلام، احکام قرآن و دین در جامعه اسلامی با قیام امام خمینی (ره)، عنوان کرد: اگر قرار است انقلاب اسلامی تداوم یابد باید اهداف و آرمان‌های امام (ره) عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار