مردم سهام عدالت خود را ارزان نفروشند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با بیان اینکه دارندگان سهام عدالت باید نگاه میان و بلندمدت به این دارایی داشته باشند، می‌گوید مردم نباید سهام عدالت خود را ارزان بفروشند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مردم سهام عدالت خود را ارزان نفروشند

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، عباس آرگون در خصوص آزادشدن بخشی از سهام عدالت و تاثیر این موضوع بر بازار بورس، گفت: سهام شناوری در بازار بورس کمتر از ۲۰ درصد است. در ماه‌های گذشته در بازار بورس با کسری عرضه مواجه بودیم بدین معنا که تقاضای بالایی وجود داشت ولی عرضه‌ای صورت نمی‌گرفت و این موضوع باعث شد تا طی ۲ ماهه نخست امسال قیمت سهام رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کند.

وی تصریح کرد: هرگونه آزادسازی سهام عدالت باید مدیریت شده باشد زیرا در صورتی که تمامی دارندگان سهام عدالت بخواهند به طوریکه مرتبه سهام خود را در بازار عرضه کنند، امکان جذب آن وجود ندارد و این موضوع باعث کاهش قیمت دارایی ارزنده آنها خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: اقدام دولت در آزادسازی سهام عدالت، بسیار ارزشمند بود ولی هرگونه فروش این نوع از سهام باید مدیریت شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تاکید کرد: تنها افرادی که به پول سهام عدالت خود نیاز دارند باید اقدام به فروش آن کنند و سایر افراد باید به این دارایی به چشم یک سهام میان مدت و بلندمدت نگاه کرده و آن را مفت نفروشند.

آرگون درباره صعود شاخص به بیش از یک میلیون واحد و سپس افت آن به کمتر از این مقدار نیز گفت: باید توجه داشت که نوسان جزو ذات بازار سرمایه است و باید به آن نگاه میان مدت و بلندمدت داشت.

وی به تمامی افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده یا دارنده سهام عدالت هستند، توصیه کرد که با کوچک‌ترین نوسان و کاهش قیمت‌ها در بازار اقدام به فروش سهام و دارایی خود نکرده و از هرگونه رفتار هیجانی پرهیز کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: شاخص کل بورس بعد از شیب تندی که در ۲ ماهه نخست امسال داشت، نیاز به استراحت دارد و سهامداران باید براساس تحلیل‌های کارشناسی در بازار اقدام به خرید و فروش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار