نماینده مجلس دهم در شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر:

مجلس دهم، کم حاشیه ترین مجلس در سال های اخیر

سمنان (پانا) - نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم از این مجلس به عنوان کم حاشیه ترین مجلس در سال های اخیر نام برد و گفت مجلس دهم شورای اسلامی با شاکله سه جناح مختلف سیاسی شامل فراکسیون امید، ولایی و مستقل، بیش از ۱۸۰ قانون تصویب کرده و کمترین حاشیه سیاسی را در بین مجلس های گذشته داشته است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دهم، کم حاشیه ترین مجلس در سال های اخیر

احمد همتی نماینده سابق سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران در محل دفتر کاری خود، با اشاره به دستاوردها و اقدامات دوره نمایندگی خود گفت: مجلس دهم سه ویژگی ممتاز نسبت به ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی دارد؛ کم حاشیه بودن این مجلس، یکی از ویژگی های اصلی مجلس دهم بود و جناح بازی، حزب بازی و حاشیه های سیاسی این مجلس به مراتب کمتر بود.

طرح "کلاه نمدیها"، رای آورترین طرح در مجلس دهم

وی افزود: توجه به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه نیز یکی دیگر از ویژگی های مجلس دهم بوده است. هر طرح و برنامه ای که در حمایت از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بود، با نام "کلاه نمدیها" در مجلس مطرح و سپس بدون هیچ گونه معطلی و پس از بررسی های سریع به تصویب می رسید.

نماینده سابق سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم را مجلسی عدالت طلب توصیف کرد و افزود: بسیاری از طرح ها، با منافع شخصی نمایندگان در تضاد بود، اما تصویب شد. طرح منع بکارگیری بازنشستگان یکی از این طرح ها بود که باعث شد برخی نمایندگانی که شرایط حضور در نهادهای مختلف را پس از دوره نمایندگی دارا بودند، با این قانون نتوانند در جایی مشغول شوند.

همتی اظهار کرد: بالغ بر ۱۸۰ قانون در مجلس دهم تصویب شد که بسیاری از این قوانین در حوزه های اقتصادی، سیاسی، محیط زیست، حقوق شهروندی و...بوده است، تعداد زیادی از قوانین و طرح ها و مباحثی که در دهه های گذشته در مجلس شورای اسلامی به دلایل مختلف معطل مانده بود، در مجلس دهم به طور ویژه پیگیری شد و به نتیجه رسیده است.

وی تأکید کرد: همه تلاش مجلس دهم بر این بوده است که با تصویب قوانین و برنامه های مختلف، موجبات دلگرمی و افزایش امید جامعه را فراهم کند و کمتر موجب دلسردی و ناامیدی شود و از این حیث کارنامه درخشان و خوبی نیز دارد. همچنین مصوبات مجلس دهم تا حدی ثبات نسبی در جامعه را به دنبال داشته است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم شورای اسلامی اذعان کرد: مجلس دهم از حیث تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح، نسبت به مجلس های قبل، بیشترین آمار را داشته است، ۶ استیضاح جدی توسط مجلس دهم انجام شد که از این تعداد، ۲ استیضاح با رأی نمایندگان مجلس منجر به برکناری وزیر شد.

همتی با ارائه گزارشی از فعالیت ها در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: از یک هزار و ۴۴۰ روز کاری مجلس دهم، بیش از یک هزار روز در حوزه های انتخابیه حضور داشتم و بیش از ۴۵۰ بازدید میدانی در حوزه های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویه فعلی بررسی صلاحیت ها تبعات منفی برای نظام اسلامی دارد، اظهار کرد: کمترین میزان مشارکت در انتخابات مجلس پس از انقلاب، یکی از نتایج این رویه است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم شورای اسلامی، مهمترین معضل استان را موضوع آب عنوان کرد و گفت: برای توسعه استان نیاز به آب داریم. به نماینده جدید هم گفتم اگر انتقال آب خزر انجام شود، استان را متحول می کند، چرا که آب، نیاز اساسی منطقه است و در صورت اجرای پروژه انتقال آب خزر می توان سرریز جمعیت پایتخت را در استان جذب کرد.

عضو دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص آینده کاری خود گفت: بازنشسته نیستم و فعالیت بنده نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان است. هنوز تصمیم مشخصی برای آینده ندارم، اما تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار