یک مدرس دانشگاه: امنیت، مهم‌ترین ویژگی شبکه شاد است

تمام سرورها و اطلاعات شبکه اجتماعی شاد در اختیار آموزش و پرورش است و در هیچ کجا این اطلاعات پخش نخواهد شد

تهران (پانا) - یک پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش به امنیت اطلاعات دانش‌آموزان در شبکه شاد اشاره و تاکید کرد تمام سرورها و اطلاعات شبکه اجتماعی شاد در اختیار آموزش و پرورش است و در هیچ کجا این اطلاعات پخش نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
یک مدرس دانشگاه: امنیت، مهم‌ترین ویژگی شبکه شاد است

برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌وگو با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های شبکه شاد در آموزش و پرورش و با حضور مهتدی مدرس دانشگاه و پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش به روی آنتن رفت.

مهتدی درباره شبکه شاد گفت: «در ایام شیوع کرونا، همه معلمان، دانش‌آموزان و عوامل حوزه آموزش با شبکه شاد در ارتباط بودند و به آشنایی نسبتاً خوبی به آن دست یافته‌اند. شبکه شاد یک شبکه اجتماعی مجازی و مشابه شبکه‌های موجود در بازار است. علت استفاده از این شبکه امنیت بیشتر دانش‌آموزان است زیرا این شبکه از سوی خود آموزش و پرورش طراحی شد.»

وی افزود: «ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که شبکه‌های مجازی دارند، با اندکی تفاوت، در شبکه شاد نیز وجود دارد و افرادی که از این شبکه استفاده کرده‌اند رضایت نسبی از آن داشته‌‌اند.»

این مدرس دانشگاه درباره دلایل استفاده نکردن از شبکه‌های خارجی موجود بیان کرد: «شبکه‌های خارجی از نظر فرهنگی تفاوت دارند و دانش‌آموزان امکان دسترسی به محتواهای متفاوت را دارند و در واقع ارتباطات گسترده تر است. به عنوان مثال در شبکه‌های دیگر، یک دانش‌آموز با دانش‌آموز دیگر می‌تواند تبادل اطلاعات داشته باشد.»

وی به امنیت اطلاعات دانش‌آموزان در شبکه شاد اشاره کرد و گفت: «آموزش و پرورش اواسط تعطیلات نوروز اعلام کرد از میان شبکه‌های داخلی، پنج شبکه اجتماعی انتخاب شود و از بین آن‌ها یک شبکه برای انجام امور آموزشی استفاده شود. اما اینجا این مسئله مطرح شد که در صورت استفاده از شبکه‌های داخلی نیز تمام اطلاعات دانش‌آموزان که حتی حاوی سریال شناسنامه آن‌ها نیز است، ممکن بود در اختیار اپراتورهای شبکه‌های اجتماعی بیافتد.»

این پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتراضات به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی باعث تولید شبکه اختصاصی به نام شبکه شاد شد، عنوان کرد: «تمام سرورها و اطلاعات شبکه اجتماعی شاد در اختیار آموزش و پرورش است و در هیچ کجا این اطلاعات پخش نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار