راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد استان اردبیل در اولویت است

اردبیل (پانا)- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اعلام کرد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد با ارائه تسهیلات کم‌بهره در اولویت راه‌اندازی است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد استان اردبیل در اولویت است

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: یکی از اهداف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنها است و برای محقق شدن آن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.

او اضافه‌کرد: رفع موانع تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و پایدار، تضمین‌کننده توسعه اقتصادی استان است و با توجه به اولویت‌گذاری دولت درباره جهش تولید و ایجاد اشتغال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی و در صدد مرتفع کردن آن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان‌کرد: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مشکلات ۱۰ واحد تولیدی در ارتباط با بدهی معوق بانکی، بخشودگی جرایم، تمدید تسهیلات، تخفیف بدهی و سرمایه در گردش، رسیدگی و تصمیم لازم در جهت حل مشکلات واحدها اتخاذ شد.

صادقی، فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد قابل احیا را ضروری دانست و گفت: واحدهای تولیدی راکد قابل احیا پس از بررسی‌های کارشناسی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

او درباره متقاضیان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و اعتبارات رونق تولید افزود: هشت طرح با مجموع اعتبارات ۳۸۵ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از تولید و رونق واحدهای صنعتی انجام شد و این اقدام زمینه اجرای برنامه‌های مناسب در سال جهش اقتصادی را فراهم کرده است.

صادقی از تکمیل و راه‌اندازی ۱۴۲ طرح تولیدی - صنعتی در این استان در سال جاری خبر داد و افزود: در قالب این طرح‌ها واحدهای نیمه‌تمام با پیشرفت مختلف تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۵۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت، اظهار کرد: این واحدها با مشکلات مدیریتی، حقوقی و بانکی روبرو بودند و با رفع مشکل دوباره فعال شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: هم‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی استان براساس ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند، اما تعدادی نیز به ظرفیت‌های واقعی نزدیک شده و در تلاش هستند تا با افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بازار حضور یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار