شبکه شاد و فعالیت اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی

تهران (پانا) - اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌تواند محتواهای مشاوره‌ای را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فضای شبکه شاد مهیا کند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد و فعالیت اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز مانند سایر بخش‌های آموزش و پرورش همراه و همدل برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان در فضای مجازی برنامه و فعالیت تعریف کرده است، به همین دلیل اقدام به ایجاد کانال ویژه خود کرد و فعالیت‌های مشاوران و مربیان و نیز دانش‌آموزان را در آن بارگذاری کرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان و جامعه به این بیماری و پس از تعطیل شدن مدارس و تعطیلی فعالیت‌های جانبی مدارس مانند فعالیت مشاوران مدارس و مراکز مشاوره‌ای کشور اداره کل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به دنبال شیوه‌های نوین و استفاده از فضای مجازی بود و از همان آغاز از شبکه مجازی گوناگون که در دسترس عموم جامعه و همچنین دانش‌آموزان بود استفاده کرد.

اما به دنبال طولانی شدن این ایام و عقب نماندن از فعالیت‌ها این اداره کل پس از ایجاد شبکه شاد فعالیت‌های خود را به صورت منسجم در این شبکه و در کانال معاونت پرورشی و فرهنگی ادامه داد.

بعد از مدتی به علت کثرت محتوا در این کانال، معاونت پرورشی و فرهنگی کانال مربوط به ادارت کل و تشکل‌های دانش‌آموزی را به صورت مجزا ایجاد کرد و در مجموع 7 کانال به همراه کانال معاونت پرورشی وفرهنگی شکل گرفت و فعالیت‌های پرورشی و اوقات فراغت دانش‌آموزان از آن طریق پیگیری شد.

به واسطه مسایل قرنطینه و موارد مبتلابه استفاده خانواده‌ها از مشاوران ضرورتی اجتناب ناپذیر است زیرا در این دوران بیشترین تنش‌ها و برخوردها در بین خانواده‌ها مشاهده شده است و لازم است از مشاورانی خبره استفاده کرد. اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله پرکارترین این کانال‌هاست و محتواهای بسیاری برای مخاطبان خود در سراسر کشور تولید و بارگذاری کرده است.

از جمله این محتواها می توان به کلیپ‌های آموزشی، تابلوهای آموزشی مشاوره‌ای با موضوع معرفی رشته‌ای تحصیلی، مشاغل، تکنیک تقویت عزت نفس، ... و همچنین اخبار مشاوره‌ای اشاره کرد.

علاقه‌مندان با مراجعه به نرم افزار شاد، انتخاب کانال‌های آموزش و پرورش و کانال‌های پرورشی می‌توانند به محتواهای اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند.

کانال‌های پرورشی عبارتند از: معاونت پرورشی و فرهنگی، قرآن، عترت و نماز، فرهنگی هنری و اردو، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سازمان دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی، سازمان هلال احمر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار