معاون پرورشی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی هرمزگان:

۲۵ هزار و ۹۰۸ دانش آموز تحت پوشش نماد

هرمزگان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد ۲۵ هزار و ۹۰۸ دانش آموز هرمزگان تحت پوشش نماد قرار گرفتند که ۹۴۹ نفر به مراکز مشاوره ای و حمایتی ارجاع شدند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ هزار و ۹۰۸ دانش آموز تحت پوشش نماد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، احمد مهرانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۴۷ آموزشگاه در هرمزگان تحت پوشش نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) قرار گرفتند، گفت: در سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ و در سومین سال اجرای طرح نماد در استان هرمزگان، تعداد ۲۵ هزار و ۹۰۸ دانش آموز هرمزگان در ۱۴۷ آموزشگاه مناطق قشم، شهاب، میناب، ناحیه ۱ و ۲ بندرعباس به طور کامل تحت پوشش این پروژه قرار گرفتند.

وی افزود: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مبنی بر طراحی مجموعه ای نظام یافته از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی - اجتماعی، به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر است.

مهرانی تصریح کرد: ۵۶۰ دانش آموز به مراکز مشاوره اداره آموزش و پرورش و ۳۸۹ مورد به منظور دریافت بسته های خدمتی و حمایتی به ادارات و سازمان های همکار از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شدند.

وی افزود: تمام آموزشگاههای استان تحت پوشش ارجاع اورژانسی سامانه نماد (فرار از منزل دانش آموز، غیبت مکرر و طولانی از مدرسه، بی سرپناهی، اعتیاد به مواد و الکل در دانش آموز، بیماری جدی و آسیب زننده نیازمند اقدام فوری، ترویج بزهکاری و رفتار جنسی، خودکشی (افکار، بیان و اقدام) و خود آزاری جسمی، سوء تغذیه شدید ناشی از فقر شدید و کودک آزاری) قرار گرفته که ارجاع سیستمی دانش آموزان آسیب دیده برای مدیران آموزشگاه های استان امکان پذیر بود.

معاون پرورشی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش هرمزگان به دو محور اصلی در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در محور اول پروژه نماد، آموزش های ارتقایی و پیشگیرانه به تمامی دانش آموزان، والدین و معلمان است که به منظور بالا بردن سطح دانش و مهارت دانش آموزان، خانواده و مدرسه است که در این راستا و در طول سال تحصیلی مجموعا ۱۶ هزار و ۱۷۲ نفر از والدین و ۹۴۵ نفر از کارکنان طی سال تحصیلی تحت آموزش نماد قرار گرفتند.

مهرانی، محور دوم مورد توجه در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را مسئله شناسایی و کشف به هنگام دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده، ارجاع مناسب آنها برای دریافت بسته های خدمتی و حمایتی لازم عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار