نماز عید فطر در مساجد و حسینیه های استان برگزار می شود

رشت ( پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: نماز عید سعید فطر در مساجد و حسینه های استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۵۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نماز عید فطر در مساجد و حسینیه های استان برگزار می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی گفت: با توجه به وضعیت رو به سفید گیلان نماز عید سعید فطر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تمامی مساجد و حسینه های شهر و روستای استان می تواند برگزار شود و در شهرها و روستاهایی که بارندگی ندارند، ترجیحا در فضای باز برگزار شود.

وی با بیان اینکه نماز عید سعید فطر در رشت مرکز گیلان علاوه بر مساجد و حسینیه ها، در حسینه شهدای گمنام با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود، افزود : نمازگزاران باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و زیرانداز ، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

وی عیدسعید فطر را یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان عنوان و خاطر نشان کرد: به واسطه یک ماه مراقبت و تعهد مومنامه عید فطر روز عید برای امت اسلام قرار داده شده چرا که بندگان خدا یک ماه طعم شیرین عبودیت با امساک و روزه چشیده اند و لذت این روز نورانی باطن درخشانی دارد و چه خوب است که حسن ختام این مهمانی خدا با نماز باشکوه ، ایمان و اهل تسلیم و اسلام برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اضافه کرد: بنابراین پیشنهاد این است که نماز عید سعید فطر را همانند سالیان گذشته با شکوه برگزار کنیم تا به واسطه قنوتهایی که در آن ، طلب خیر و عافیت برای امت اسلام تعبیر شده است، به امید خدا ویروس کرونا از جامعه اسلامی و نظام بشری رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار