پارک بانوان شهر ساری افتتاح شد

ساری (پانا) - نخستین پارک بانوان شهرستان ساری با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران هم‌زمان با دیگر پروژه‌های تفریحی، فرهنگی و خدماتی این شهر افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پارک بانوان شهر ساری افتتاح شد

این بوستان به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه استفاده بانوان طراحی شده بود که به دلیل عدم حفظ حریم برای بانوان از سوی ساختمان‌های اطراف، امروز عملا به پارک خانواده تبدیل شده است.

این پارک به گفته عباس رجبی شهردار ساری، در زمینی به مساحت 10 هکتار شامل ۸ هزار مترمربع ساختمان، ۱۴ هزار مترمربع پارکینگ و ۳ هکتار فضای سبز در منطقه یک ساری ابتدای بلوار فرح‌آباد واقع شده است.

شهردار ساری ضمن انتقاد از صدور مجوز برای ساختمان‌های مشرف به این پارک در دوران گذشته که حفظ حریم پارک را برای بانوان مشکل کرده است، اظهار امیدواری کرد که بتوان در آینده پارکی برای بانوان با حفظ حریم ساخت.

هم‌زمان با این پروژه، پروژه‌های افزایش سرانه فضای سبز شهری در بوستان رسالت، خرید و تجهیز ۲۲ دستگاه خودروی حمل زباله، تجهیز، خرید و بروزرسانی ادوات و ماشین آلات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، ساماندهی و بهسازی بلوار کشاورز و ساماندهی و توسعه بازار ملامجدالدین نیز افتتاح شدند.

رجبی در این آیین، کاهش چشمگیر درآمد به دلیل شیوع کرونا بعضاً تا ۸۸ درصد درآمد ماهانه را از مسائل عمده و مطرح‌شده در مجمع کلان‌شهرها برشمرد و تأکید کرد: البته شهرداری ساری نیز مستثنی نبوده است.

او با اشاره به ضرورت دستیابی به درآمد پایدار در شهرداری‌ها، ساخت ۲۲ باب مغازه با استفاده از ظرفیت درون‌سازمانی سازمان میادین با مبلغ یک میلیارد تومان و آورده ۱۲ میلیارد تومان را از جمله اقدامات در این امر اعلام کرد و از عملیاتی شدن فاز دوم آن برای خودکفایی سازمان میادین میوه و تره بار ساری خبر داد.

شهردار ساری به خرید تجهیزات به روز برای سازمان آتش نشانی شهر ساری به مبلغ ۵ میلیارد تومان و خرید ۲۲ دستگاه ماشین آلات مکانیزه حمل زباله شهری با هزینه ۱۰ میلیارد تومان به عنوان دیگر پروژه‌های افتتاح شده‌ امروز اشاره کرد و گفت: «با خرید این ماشین آلات، شهرداری به صورت مستقل، کار حمل و نقل زباله را به عهده خواهد گرفت و نیمی از هزینه ۲۵ میلیاردی که صرف پیمانکاران و پرداخت به آنان می‌شود، صرفه‌جویی خواهد شد.»

ساماندهی بلوار کشاورز به طول ۳.۵ کیلومتر از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز بود که به گفته رجبی، ۱۵ میلیارد تومان هزینه صرف آن با استفاده از ظرفیت‌های سازمان عمران شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار