مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

روابط عمومی اتاق شیشه ای هر سازمان است

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد نقش و جایگاه روابط عمومی به عنوان اتاق شیشه ای که همگان به راحتی به آن دسترسی دارند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی اتاق شیشه ای هر سازمان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست ویدئو کنفرانس با کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان ها و مناطق استان به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، در تعریف واحدهای روابط عمومی در سازمان‌ها، اظهار کرد: روابط عمومی، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای هر سازمان و دستگاهی است. روابط عمومی، یک واحد نیست، بلکه یک فراواحد است که تمام واحدهای اداری را در دل خود دارد و در دل و قلب تمام واحدها و دستگاه های دیگر قرار دارد.

کرمی با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی در ادارات و سازمان ها، افزود: عمده کارهای یک دستگاه یا یک سازمان را روابط عمومی پوشش می دهد. بنابراین نقش روابط عمومی سازنده و مهم است.

وی بی توجهی به اطلاع رسانی و روابط عمومی را دلیل نداشتن بازخورد بعضی از عملکردها و فعالیت های سازمان ها دانست و ادامه داد: هر سازمانی باید روابط عمومی خود را تقویت کند، و با اهمیت دادن و مهم شمردن این واحد بسیار حساس بتواند جایگاه سازمانی خود را ارتقاء دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کسی که روابط عمومی سازمان را به عهده دارد باید نزدیک ترین فرد و در واقع چشم و گوش مدیر سازمان باشد و مدیر سازمان نکات کلیدی را با مشورت و بهره گیری از تفکرات و ایده های مدیران روابط عمومی به انجام برساند و مدیریت کند بنابراین نقش و جایگاه روابط عمومی به عنوان اتاق شیشه ای که همگان به راحتی به آن دسترسی دارند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

کرمی افزود: نگاه مدیران و رؤسا باید رسانه ای و رسانه محور باشد و در همه موارد همراهی کارشناسان روابط عمومی را داشته باشند و بتوانند از ایده ها و نظرات و دیدگاه های این عزیزان بهره ببرند و استفاده کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی باید ابلاغ مشاور سازمان را داشته باشد و به عنوان مشاور مدیر سازمان در کنار او باشد و بتواند تفکرات، نظریات و ایده های سازمانی خود را با مدیر سازمان به اشتراک بگذارد.

در این نشست همچنین رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی با تاکید بر باز آفرینی سرمایه اجتماعی گفت: هر سال در روز روابط عمومی حرفه های شیک و زیبایی در مورد جایگاه روابط عمومی ها گفته می شود اما واقعیت عملی ورای این حرفهاست.

مجید اجرایی با برشمردن خصیصه های یک روابط عمومی موفق خاطرنشان کرد: با توجه به جغرافیای فرهنگ سازمانی باید روابط عمومی بتواند پرستیژ و پرنسیپ های این حوزه را ارتقا دهد.

وی افزود: هیچ کس جز خود مدیران روابط عمومی ها نمی توانند کنش مندی و تحرک خلاقانه در حوزه مزبور را تضمین کنند.

اجرایی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به بحران کرونا و ضرورت توجه بیشتر به نقش رسانه های مجازی تصمیم گیران و مدیران سازمانی بتوانند نقش محوری رسانه ها را جدی تر بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار